Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Funkar min idé?

Inlägg 1 av 2

2014-06-01, kl 15:10

desireeb

desireeb

Inlägg: 1

Funkar min idé?

Jag har ett handelsbolag sen 1,5 år tillbaka. Säljer över nätet och sköter allt hemma. Jag vill utöka eftersom det inte ger så mycket och har funderat på att importera från Asien.

har googlat halva dagen och hittat bland annat DHgate.com. Får man lov att göra så att man lägger upp bilder i sin webbshop på produkter och invänta beställning + betalning innan man lägger beställningen hos grossisten? Leveransen blir ju dock dryg för kunden, men gynnar mig... tror jag...

Vad tror ni? Funkar det?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2014-06-02, kl 17:13

Smeden

Smeden

Inlägg: 15

Det är klart att man får. Det finns många internethandlare som gör liknande. Tänk bara då på att hålla koll på om en produkt utgår så att du då snabbt tar bort den.

Ett dåligt exempel; Om man tittar på en jätte som Bokus.se så har de inget lager utan när de får en beställning så beställer de från leverantör, men de tar inte bort böcker som har utgått. Ca hälften av de böcker jag har beställt där har de inte kunnat leverera. Men trots det så tar de inte bort dem från sin hemsida. På detta sätt lurar man kunderna att beställa från dem istället för konkurrenterna eftersom man tror att man kan få mycket på samma frakt. Detta är enligt mig inte ett snyggt sätt att driva ett företag.

Tänk också på att du måste ha tillstånd för att publicera bilderna på din hemsida.

MVH
Smeden

www.danerum.se
www.eventsmide.se
www.facebook.com/smedenidanerum

Inläggets betyg
Svara Svara med citat