Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Skodesigner söker kompanjoner

Inlägg 1 av 6

2014-06-17, kl 15:25

rosi68

rosi68

Inlägg: 10

Skodesigner söker kompanjoner

Hej har utvecklat en stövel som inte finns på marknaden och skulle behöva hjälp att komma vidare med denna då det blir för komplex för mig.
Finns någon som vet hur man når ut - ev tillverkare i Sverige ( prototypen kommer från Portugal)bra på ekonomi mm någon som vågar satsa med mig..=0)

Vänligen
Rosi

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2014-06-19, kl 19:16

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Har du gjort någon typ av analys på om intresset finns ?

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2014-06-22, kl 16:17

rosi68

rosi68

Inlägg: 10

Hej, målgruppen är ganska säker..=0)..jag har hört mig runt lite det är allt än så länge och där finns inge brist på intresse. Tänkte få fram en provkollektion för att sen se..

//Rosi

Vänligen
Rosi

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2014-06-22, kl 23:44

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Har du tillverkat en prototyp i Portugal?
Well, isåfall: Finns nog inga vettiga tilllverkare i Sverige.
Skor handlar om länder som Indien, Italien, ...

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2014-06-22, kl 23:51

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

PeterK,
är det så större märken gör så som Armani, Louis Vuitton osv, tillverkar i såna länder?
jag själv försöker helst få tag på bra kvalitet produkter men billigare än i tex sverige då da men hittar inget

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2014-06-23, kl 09:24

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Ursprungligen brukade skomärken ha egna fabriker, och fortfarande är det flera som gör så. Dom egna fabrikerna finns/fanns i det egna landet och/eller i andra länder.

Kläder var något liknande men idag tillverkar nästan inget klädesmärke sina plagg i egna fabriker utan alla lägger ut det på underleverantörer i länder som Indien, Kina, Portugal, Turkiet, Brasilien, ...

Skotillverkningen är på väg att göra det klädmärkena redan gjort men släpar efter lite. Idag t.ex. så är italienska skor ofta först tillverkade som halvfabrikat i Indien som sedan sluttillverkas i Italien.

Det finns en uppsjö med tillverkare som tillverkar åt andra, men det skall sägas att bara en mindre del klarar av kvalité. De flesta av dessa är bra på, ofta mycket snygga, damskor som håller låg kvalité.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat