Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

starta eget klädmärke

Inlägg 1 av 3

2014-07-14, kl 22:56

antonberlin

antonberlin

Inlägg: 1

starta eget klädmärke

hejsan!

Som rubriken lyder så har jag och en kompis bestämt oss för att skapa ett eget klädmärke, problemet är bara att vi inte vet vart vi ska börja.

vi hade tänkt oss göra mycket kläder med all over print, men även lite kläder med singel print. Ingen av oss är speciellt talang fulla på att använda nål och tråd, och de är där problemet kommer. Har funderat på om man kan designa kläder biligt genom någon sida eller om man måste ta kontakt med något företag som kan hjäpa till. Så om någon har erfarenhet av att designa egna kläder skulle de vara tacksammt om ni kunde dela med er av lite tips

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2014-07-15, kl 10:48

Changiz

Changiz

Inlägg: 9

Hej

Jag vill starta och registrera företag i Turkiet ,

Finns nån som kan hjälpa mig ?

Mvh
Simon
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2014-07-17, kl 21:43

Exnihilio101

Exnihilio101

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av: antonberlin

hejsan!

Som rubriken lyder så har jag och en kompis bestämt oss för att skapa ett eget klädmärke, problemet är bara att vi inte vet vart vi ska börja.

vi hade tänkt oss göra mycket kläder med all over print, men även lite kläder med singel print. Ingen av oss är speciellt talang fulla på att använda nål och tråd, och de är där problemet kommer. Har funderat på om man kan designa kläder biligt genom någon sida eller om man måste ta kontakt med något företag som kan hjäpa till. Så om någon har erfarenhet av att designa egna kläder skulle de vara tacksammt om ni kunde dela med er av lite tips




Hej!

Kul med lite konkurrens.. Jag är själv inne på liknande spår, mer kan läsas här: http://www.foretagande.se/affarsideer/49924-exnihilio-soker-pirater/#49924

Det är svårt att svara på dina frågor utan att känna till några detaljer. Det beror lite på er utgångsbudget men framför allt på hur ni är som personer.

Generellt finns det många olika sätt att göra det på. Det är inte så speciellt svårt att hitta en vettig klädgrossist och därefter ett tryckeri. Alternativt kan ni trycka själva, vilket inte heller behöver kosta mycket. Vad gäller design av kläderna kan jag rekommendera självstudier i Photoshop/Illustrator, det kan se lite skrämmande ut till en början men när man väl har kommit in i det så flyter det på. Sedan finns det gott om grafikrelaterade resurser på internet om det skulle vara aktuellt.

mvh/Evgeny

Inläggets betyg
Svara Svara med citat