Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Starta callcenter som 18 åring ?

Inlägg 1 av 8

2011-02-26, kl 19:08

monawar

monawar

Inlägg: 3

Starta callcenter som 18 åring ?

Hej! tänkte fråga runt lite här eftersom att jag själv inte är så erfaren inom entreprenörskap och ekonomi men hur som helst jag är en 18 årig kille som pluggar 2a året på gymnasiet just nu. Jag har jobbat med telefonförsäljning i ungefär 1,5 år just nu på två olika företag. men har jobbat väldigt många timmar om man säger så, 5 dagar i veckan under hela min gymnasietid. Har endast jobbat inom telekom branschen, det vill säga har bara sålt mobiler med abonnemang och datorer med mobilt bredband. har sålt både telia och just nu säljer jag telenor. har märkt att de finns väldigt mycket pengar inom denna bransch. Jag själv är mycket duktig säljare, har försäljningsrekord på båda företagen. har funderat länge på att starta ett eget callcenter. men har lite frågor om hur jag ska gå tillväga och om de är möjligt. Har isåfall tänkt att skaffa något slags avtal med Telenor, så att vi kan nyteckna och portera kunder åt dom vilket dom inte går förlust på. och sen fixa lokal och starta upp de med 2 andra delägare. sen när vi kommit igång med försäljningen kan man sakta ta in fler säljare som jobbar på enbart provision. har tänkt att köra ett kvällsteam , vi kommer jobba 17-21 ungefär.

1. måste de vara ett aktiebolag ?
2. hur många delägare är rimligt ? har tänkt att de bästa vore nog att starta upp de med 2 andra delägare som också hjälper till med försäljningen tills vi tagit in fler säljare.
3. hur ska jag gå tillväga för att få avtal med telenor och hur gör jag med lokal och övrigt pappersarbete?
4. några synpukter som ni har ? och är de möjligt med tanke på att jag går i skolan samtidigt ?
ni får gärna tycka till om jag är helt ute och cyklar. Tack i förväg!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2011-07-29, kl 08:13

NicoleR

NicoleR

Inlägg: 2

Hej,
Intressant jag har länge velat öppna ett callcenter men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.
Jag har jobbat i sälje branchen i många år, och känner att nästa steg är att öppna nåt nytt.

Nicole :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2011-07-29, kl 09:00

AndreasJohansson

AndreasJohansson

Inlägg: 25

Vill inte förstöra något här, men denna tråden är 5 månader gammal.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2011-07-29, kl 09:12

NicoleR

NicoleR

Inlägg: 2

Jo tack, jag är inte blind.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2011-08-02, kl 18:09

moemoe

moemoe

Inlägg: 90

Hej Nicole skicka ett PM med vad du har sålt tidigare och var i Sverige du har tänkt öppna ditt callcenter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2011-08-02, kl 18:10

moemoe

moemoe

Inlägg: 90

Hej Nicole skicka ett PM med vad du har sålt tidigare och var i Sverige du har tänkt öppna ditt callcenter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2014-03-27, kl 10:19

marketson

marketson

Inlägg: 5

Hallå där!

Vet att denna tråden kan vara lite gammal, postar ifall någon annan än trådskapare har intresse.

Vi på B2C kan hjälpa dig med allt för att starta upp ett callcenter.

Kolla gärna in vår hemsida för mer information, eller kontakta oss direkt!

Webb: http://www.b2cab.se
Mail: [email protected]
Tele: 054-527 81 45

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2014-07-22, kl 09:30

Jansson

Jansson

Inlägg: 1

Ja om du behöver finansiering till att starta upp så finns det startup företag som gärna hjälper dig, te x STING. http://www.stockholminnovation.com Hoppas du lyckas göra något på egen hand :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat