Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Ideell förening med inriktning på volontärarbete

Inlägg 1 av 1

2014-09-15, kl 17:26

BjörnJ

BjörnJ

Inlägg: 2

Ideell förening med inriktning på volontärarbete

Hej!

Kan börja med att säga att det jag ska göra inte genererar några pengar i fickan, så är det ditt mål bör du klicka vidare.

Jag ska under nästa år starta en förening som riktar in sig på att samla ambitiösa nyfikna 19 åringar som precis gått ut gymnasiet och skicka dem på volontärtjänst utomlands.

Många unga vet inte vad de ska göra efter gymnasiet, vill ha erfarenhet, något de kan sätta på CV:et och de har ofta inte så mycket pengar i fickan. Därför har jag länge känt ett behov av en aktör som vill ge ungdomar en unik chans. Detta genom att attrahera sponsorer och månadsgivare som skulle vilja lägga pengar på ungdomar som gör skillnad direkt i verkligheten. Lite för att de ska känna att "pengarna jag ger gör skillnad".
Många känner en osäkerhet inför att skänka pengar till organisationer och vill ha ett mer konkret "nära" alternativ.

Allting är på idébasis och arbetet kommer i mångt och mycket bestå i att vara kommunikationslänk till volontärorganisationer, söka bidrag, stipendium, vara i kontakt med skolor osv.

Allting är som sagt på idébasis. Tycker du att det skulle vara kul att lägga lite av din tid på ett projekt som gynnar unga och skapar bättre samhällsmedborgare bör du höra av dig.


Hör av dig på: [email protected]

Svara Svara med citat