Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Bara en tanke...

Inlägg 1 av 5

2014-10-18, kl 15:29

Charmy

Charmy

Inlägg: 15

Bara en tanke...

Tänkte på en sak. Med tanke på hur sjukt stor bostadsbristen och trycket på alla sorts Lägenheter är kring de flesta storstäder i Sverige. (Bor själv i Göteborg så kan mest prata härifrån sett, men stockholm är ju ännu mer.) Men det är i Göteborg jag tänker mig.

Jag har hittat en lokal, köpes ganska billigt. Ligger bra till, rätt centralt i Göteborg. De är flera olika "rum" i denna lokal på omkring 45-55 kvadrat per rum. Hade inte det varit en möjlighet att köpa denna lokal och göra om dessa rum till lägenheter och hyra ut?

Att de hade haft en strykande åtgång, och att man hade gått stort plus om man ser till hyra in VS. hyra ut är det inget snack om.

Vad tros? Hade gärna samarbetat med någon som är snickare eller liknande hantverkare så hade man isf kunnat göra detta projekt ihop.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2014-10-27, kl 22:12

Gabrielkroon

Gabrielkroon

Inlägg: 7

Hej,

Jag läste ditt inlägg på startaeget.se där du tar upp din affärsidee med boende.

Jag är intresserad av att höra med om din ide och möjliga verksamhet.

Kontakta mig gärna på mail [email protected]

Med vänliga hälsningar

Gabriel Kroon

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2014-11-07, kl 03:16

FiratGunes

FiratGunes

Inlägg: 71

Hej Charmy,

Det låter väldigt bra. Men jag tror nog att det inte riktigt funkar så enkelt.

Att göra om det till ett "Hotell" eller "vandrarhem" liknande verksamhet skulle nog vara möjligt men att hyra ut de som lägenheter kräver väldigt stora investeringar. Alla måste ju ha egen ingång, toalett, kök, indragning av el, internet, vatten etc etc etc.

Annars låter det som en suverän ide! Men som sagt, tror det kostnar en hel del.

Lycka till

Firat

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2014-12-18, kl 19:47

huggan

huggan

Inlägg: 9

Hotell och jag tror även vandrahem måste man ha speciellt tillstånd för. Dock tror jag inte problemet ligger här.

Utan det som kan vara svårt är att få bygglov. Eftersom du pratar om en lokal så så måste man klassa om det till bostad. Är det inte i ett bostadsområde så får man inte det.

Visst kostar det pengar att göra lägenheter men det är en investering som jag anser är en av dom bästa idag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2015-01-06, kl 16:38

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Kontorsrum är alltid bra att hyra ut och att det finns dusch och toalett samt minikök samt en bäddbar soffa gör det inte till en lägenhet men väl möjlighet att sova över.

Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat