Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Vilka avdrag kan man göra? Enskild firma.

Inlägg 1 av 3

2014-03-19, kl 20:41

Levmay

Levmay

Inlägg: 1

Vilka avdrag kan man göra? Enskild firma.

Har en enskild firma som ägnar sig åt städtjänster.

Jag har läst lite om dubbelbokföring, kontoplan osv. kanske det viktigaste men skulle vilja ha ett praktiskt exempel för att förstå mer. Sedan jag startade upp min enskilda firma har jag själv gjort hemsida och marknadsföringen. Har köpt ny data och mobiltelefon. Domännamn, annonssida på internet, betalat offerta.se för att kunna skicka offerter till kunder och köpt visitkort.

Jag kan väl göra avdrag på alla dom här investeringar jag har gjort?

Finns det någon som kan visa på vilka konto följande affärshändelser skulle bokföras?

Vänliga hälsningar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2014-10-10, kl 05:10

Momsens

Momsens

Inlägg: 9

Här finns ett flertal exempel på vanligt förekommande utgifter som du kan använda som stöd när du bokför dina kostnader (inklusive internetdomäner, mobilkostnader, annonser på internet m.m.):
http://www.momsens.se/konteringsexempel-spinnup-buysellads-one-com-doman-m-m
Det där med mobiltelefon är lite trixigt, eftersom kostnaden för uppkommer när den förbrukas. Det finns en bra förklaring på länken ovan hur man ska tänka och bokföra detta.

MrEurodisco

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2014-10-23, kl 01:30

Finance101

Finance101

Inlägg: 1

Hej,

Jag heter Sebastien och har egen redovisningsbyrå som kallas för Finance101 AB (du får gärna besöka min webbsida www.finance101ab.com).
Jag är van vid de här affärshändelserna eftersom jag också skapat själv webbsidan.
Om du skulle vara intresserad kan jag tar över din bokföring och då slipper du med sådant komplicerat arbete. För bara 1 500kr per månad kan jag sköta din bokföring, utföra deklarationer samt att regelbundet analysera din verksamhet. Du kan välja att skicka dina underlag på papper eller elektroniskt till ett tryggt och personligt Dropboxmapp.
Hör av dig till mig om du vill ha fler information.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat