Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Affärsidé med ett vinnande koncept

Inlägg 1 av 12

2014-12-08, kl 14:29

rosi68

rosi68

Inlägg: 10

Affärsidé med ett vinnande koncept

Hej, jag söker erfarna partners som vågar satsa med mig på min affärsidé, den är för komplex för mig själv och behöver "rätt" folk för att det ska bli så bra som den kan bli.
Det finn oändliga utvecklingsmöjligheter på denna och jag har tagit fram en prototyp.
Jag behöver en bra marknadsförare, ekonom, kontakter internationellt, mm

Verkar det intressant ¨å kontakta mig vidare för mer info
Rosi

Vänligen
Rosi

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 12

2014-12-08, kl 18:32

lisen123

lisen123

Inlägg: 109

Hej!

Vad rör sig det hela om?
Mvh Peter Hagen. På återhörande!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 12

2014-12-11, kl 11:01

rosi68

rosi68

Inlägg: 10

Hej, det är en stövel som jag själv saknade på marknaden och tänkte "hur svårt kan de va" så jag började rita en kollekton/gå skodesign utbildning/ fått fram en prototyp ( gjort i Portugal) för att se om det var möjligt att göra i det material som jag var utefter (inte skinn alltså) och det funkade fint. Kollar nu upp om man kan få fram en prov kollekton för att "visa" upp. Denna stövel går att utveckla hur mycket som helst och jag har ritat många möjligheter men förstår att jag måste börja i liten skala.. Ska nu åka till Thailand och se om jag kan få till nån stövel där.
När allt känns rätt så kommer jag att slå på den "stora" trumman.

Var i landet bor du och vad skulle din ingång vara?

Önskar en fin dag
Rosi

Vänligen
Rosi

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 12

2014-12-18, kl 21:37

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Har kontakter i Indien.
Peter

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 12

2014-12-19, kl 17:01

rosi68

rosi68

Inlägg: 10

Ok, oftast så vill dom ha en sån volym på beställningen där, tyvärr.

Vilka material arbetar dom i?

/Rosi

Vänligen
Rosi

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 12

2014-12-19, kl 18:40

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Minimum är ALLTID en faktor. Att köpa in i små mängder innebär dels att man ofta vill ha mindre än minimum att tillverka materialet och tillbehör, dels att omkostnader och transportkostnader utslagen per styck påverkar priset markant. Vissa produkter skall helt enkelt göras med minst minimum för att fungera. Men det finns även andra lösningar, och som vi ofta fixat. Men det viktiga att komma ihåg då är följande: Det är helt omöjligt att sälja till väldigt låga priser om man tillverkar i små mängder utan vid mindre mängder måste man sälja till högre priser men baserat på andra saker som kvalitet eller unik på något vis. Just Indien är dock ett land som oftare än Kina klarar mindre mängder. Men det får inte vara för små mängder.

Har access till olika tillverkare. Och därmed olika lösningar och olika material.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 12

2014-12-20, kl 13:00

rosi68

rosi68

Inlägg: 10

Det låter intressant men får lov att återkommer efter julledigheterna då jag ska resa bort.

Vet du mängd plus priser?

/Rosi

Vänligen
Rosi

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 12

2014-12-20, kl 16:28

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Mängder och priser:
Rosi, du och alla andra som drar igång nya projekt som inkluderar tillverkning (av månde slag det nu kan handla om) skall veta en sak:
-Innan man vet EXAKT vad du vill tillverka så kan man varken säga något om pris eller minimi-upplagor.

Det första beror på att det som för en amatör är SMÅ skillnader kan ha STOR påverkan på priset. En till synes liten variabeländring kan faktiskt innebära att priset går upp med flera 100% - och tvärtom naturligtvis kan priset istället sjunka kraftigt. Vad jag kan säga om priset är att för många varor gäller att i tillräckligt stora, men inte jättestora, mängder så inom modebranschen skall priset från fabrik (exklusive frakt och tull etc) ligga på max ca 20% av pris till slutkund (inklusive allt) för att vara långsiktigt lönsamt.

Minimum beror på vad som ingår. Ofta vill man, om man har egen design, styra t.ex. ett materials egenskaper. Då måste man kunna beställa från fabriken som tillverkar materialet och blir beroende av deras minimum - som kan vara något helt annat än vad fabriken som skall tillverka slutprodukten har som minimum. Tillbehör som beslag, dragkedjor, etiketter, osv har alla egna minimum. Om materialet kan köpas på marknaden så kostar det per styck mer än att handla från fabrik och man är hänvisad till vad som finns på marknaden (normalt från grossist) vid köptillfället. Att köpa från marknaden ena dagen kan innebära att när man senare vill lägga en ny beställning på samma produkt en annan dag så kanske det materialet eller tillbehöret inte finns kvar exakt som vid föregående beställning. Materialet kan köpas in av fabriken eller av dig som beställare men problematiken är densamma. Som designer finns det ett trick att underlätta med minimum och det är att om man har flera olika modeller i en serie så skall man så långt det är möjligt låta de olika modellerna använda samma material och tillbehör, även om man ger dem olika design och använder dem på olika sätt, så att man har färre sorters material och tillbehör man behöver nå minimum för.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 12

2014-12-29, kl 11:25

itbmedia

itbmedia

Inlägg: 1

Kan bistå med tekniska kunskaper för marknadsföring online...

<a href="http://www.tradehouse.se/default.asp?v=info&s=p&prod=64-900329">Ade fönstersåpa</a>

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 12

2015-01-16, kl 16:45

Glassicura

Glassicura

Inlägg: 88

Citat:

Ursprungligen postat av: rosi68

Hej, jag söker erfarna partners som vågar satsa med mig på min affärsidé, den är för komplex för mig själv och behöver "rätt" folk för att det ska bli så bra som den kan bli.
Det finn oändliga utvecklingsmöjligheter på denna och jag har tagit fram en prototyp.
Jag behöver en bra marknadsförare, ekonom, kontakter internationellt, mm

Verkar det intressant ¨å kontakta mig vidare för mer info
Rosi



Hej fra en Dansk

Om jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke du finder ret partner her eller svar på eventuelle frågar du har.

Jag vil anbefale att du tittar in på Amino.dk som är dansk och som är gratis.

Amino är som denna sida - men bare 200 gångar mere effektiv . du vill bliva förvånad.

Du kan söka i tidigare Inläg /svar kring produktion i utlandet

I Danmark gör vi mycket inom design och specielt ockso kring kläder och sko - kanske du kan hitta en redan har produktion i utlandet inom sko eller kläder och skulle villa vära partner.

Läg in dit söken på Amino.dk och du vil få kvalificeret svar på evt. frågar ockso .

Kom ihåg att det var Janus Friis, som är Dansk som tillverkede Skype tillsammans med en Svensk kompis.

Det kan göras mellam en Svensk och en Dansk

/ Henrik




Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2