Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

EU-standard vid fakturor?

Inlägg 1 av 2

2015-03-09, kl 23:13

steffeeH

steffeeH

Inlägg: 5

EU-standard vid fakturor?

Hej,

Har nyligen startat eget, och sysslar i korta med att ge utländska återförsäljare rätten att hantera mina produkter och så får jag royalty på inkomsten som mina produkter genererar efter moms.

Nu är de så att jag ska månadsvis skicka fakturor till dessa återförsäljare, och jag letade runt efter gratis mallar, men hittar inga som funkar för mej.
Mina fakturor ska vara utan moms (dock säkert med momsen nedskriven separat ändå, då jag måste göra periodiska sammanställningar), och de ska skickas utomlands.

Kom på lösningen att jag skulle kunna se om jag skulle kunna få en gammal faktura från en annan produktutvecklare att redigera till min egna och därmed spara tid, men vet inga andra i min bransch som är baserade i Sverige.

Men finns de nån EU standard i sådana här fakturor? För då skulle jag ändå kunna be om en annans gamla faktura att ändra - bara den produktutvecklaren också är baserad i EU.

Några idéer?
Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2015-03-10, kl 20:30

steffeeH

steffeeH

Inlägg: 5

Nån som vet nåt? Skulle kunna spara en massa tid om detta var möjligt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat