Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Tips på gratis bokföringsprogram (utland)

Inlägg 1 av 3

2015-03-09, kl 23:22

steffeeH

steffeeH

Inlägg: 5

Tips på gratis bokföringsprogram (utland)

Vet att de finns en del gratis bokföringsprogram där ute, men har fått intrycket att de är rätt nervattnade o fokuserar mest på basic bokföring som många småföretagare kan tyckas behöva.
Mitt företag sysslar med licensiering i utlandet, och tjänar i form av royalty på försäljningen som då sker via utländska återförsäljare.
Detta gör att företaget inte är skyldigt att betala moms (dock ska periodisk sammanställning göras).
Letar alltså ett gratis bokföringsprogram som stöder denna typ av bokföring, + har automatisk balans/resultat-rapport (som i t ex Visma Xor).

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2015-03-10, kl 12:48

gusbeng

gusbeng

Inlägg: 4

Om du bedriver verksamhet på en sådan nivå att kostnaden för ett bokföringsprogram är onödig är det väl bättre att du sköter det hela manuellt på papper.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2015-03-10, kl 20:29

steffeeH

steffeeH

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av: gusbeng

Om du bedriver verksamhet på en sådan nivå att kostnaden för ett bokföringsprogram är onödig är det väl bättre att du sköter det hela manuellt på papper.



Skulle kunna göra de, men känner att jag har god datorvana och skulle kunna korta ner tiden jag behöver spendera på bokföringen om jag fick göra de på datorn istället.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat