Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Export & Import

Behöver hjälp med att deklarera, vid importering

Inlägg 11 av 12

2015-03-06, kl 21:36

ChristianT

ChristianT

Inlägg: 12

Citat:

Ursprungligen postat av: CNorén

Jag förstår. Anledningen till att jag frågar är att vi prisar per deklaration till våra kunder och om försändelsen är på mer än 2 paket så kan jag göra det billigare än Posten och garanterat rätt och riktigt.



Jag skulle eventuellt kunna vara intresserad av era tjänster. Jag för idag en konversation med DHL, då jag behöver hjälp med transport från tullen när produkt anländer. Jag har ingen tidigare erfarenhet från frakt, eller tull, mer än det jag läst mig till, men som du säkert vet så är det lätt hänt att det blir för mycket information när man väl sätter sig och försöker läsa på, och heller inte nödvändigtvis den informationen du sökte från början. Känner även att det är bättre för mig att betala för hjälp med tulldeklaration, och få det riktigt gjort från början, från några som kan

Jag har en pall på väg från USA nu, beräknad leverans om 2-3 veckor. Kontaktade DHL då jag vet det är ett stort och välkänt företag, och då jag behöver hjälp med transport var det logiskt att låta dem sköta även tulldeklareringen. Nu har jag erfarenhet från större företag dock, och vet att stora välkända företag inte alltid är det bästa alternativet för ens företag, och i regel föredrar jag arbeta med mindre, mer personliga företag och samarbetspartners, företag som engagerar sig i ens företag - och Vill hjälpa till, inte enbart tjäna pengar

Med detta sagt, läste på din sida om bl.a. Tullager, vilket skulle kunna vara av intresse för mig. Jag startade aktiebolaget jag har idag, i januari, och har således inte hunnit fixa med lager. Idag har jag lager i hemmet, och det kan vara okej så länge det inte rör sig om mer än en pall, men vi är nu i slutförhandlingar med en av Sveriges största e-handelsföretag och kommer alltså behöva ha produkt på lager, för snabb leverans, och då komma att behöva lösa det även med lager, så igen, tullager kan vara väldigt intressant för oss, och om möjligt även hjälp med distribution

Är detta något du/ni eventuellt skulle kunna hjälpa oss med?

Med vänliga hälsningar,
Christian Tomelius

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 12

2015-03-11, kl 20:53

ChristianT

ChristianT

Inlägg: 12

Citat:

Ursprungligen postat av: CNorén


Ja man kan deklarera själv på tullens sida, något som heter TID, men för att få göra det måste man ha tillstånd.
Om man lägger varan på lager så måste man ha tillstånd för tullager, då kan man tulla in varan när man tar ut den, annars ska den tullas direkt, dvs. innan du hämtar ut varan.

Jag gissar att ni inte har några tillstånd hos tullen. Det är lite svårt att svara exakt utan att veta vad för typ av varor ni har osv. men kort sammanfattat så kommer du inte komma undan med mindre än de 175:- exkl. moms för en deklaration. Där är posten billiga men samtliga stora transportbolag har för vana att göra fel väldigt ofta när det gäller tulldeklarationerna och då kan det bli dyrt om tullverket slår till.

Är ni intresserade av hjälp så kan du maila mig på [email protected] så kan vi titta på vad ni skulle behöva göra eller titta in på www.camono.se



Kontakta gärna mig när du har möjlighet. Jag är i behov av era tjänster, och kan eventuellt komma att behöva hjälp även i Norge, med tulldeklaration, och om möjligt tullager samt distribution

Tack på förhand

Christian Tomelius
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 2 av 2

1 2