Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Import Bulgarien?

Inlägg 1 av 6

2007-01-11, kl 21:34

username

Daniel
Karlsson

Inlägg: 7

Import Bulgarien?

Bulgarien är nyblivna medlemmar i det som vi kallar EU, då är min fråga hur är det med tillverknings industrin där? (Textil)

Finns de någon som vet prisläget och kanske tom har kontakter?

Tack på förhand!
Daniel Karlsson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2007-01-14, kl 19:01

username

Daniel
Karlsson

Inlägg: 7

Ingen som har länkar, kontakter eller vet vart man skall vända sig?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2007-01-14, kl 19:12

oryantal

oryantal

Inlägg: 32

Hej Daniel!

Textil finns i en liten skala. Men det är Turkiet och Kina som dominerar exportmarknaden till Bulgarien. Kika på Turkiet, dom är med i EES , räknas som EU land,och behöver inte betala tull för varor som importeras från Turkiet och som är tillverkade i Turkiet, bara export företaget som du handlar från har ATR certifikat.
MVH! Stefan Fallbjörk  

sf

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2007-02-09, kl 12:09

Wroblewski

Wroblewski

Inlägg: 22

Vad gäller den relativt nybliva EUmedlemmen Bulgarien så har de en relativt stor industri som är flexibel. Detta beror på stor del på att Bulgarien har det mest högutbildade befolkningen i hela Europa räknat per capita. I en förlängning kommer Bulgarien säkert att stå för en stor del av den högteknologiska industriproduktionen i EU.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2015-03-26, kl 15:29

pswing

pswing

Inlägg: 1

Jag bor i Bulgarien och läser International Business på University of Economics i Varna.
Jag planerar köpa med mig lite av varje och sälja när jag kör hem över vinter och sommarloven. Jag startade nyss en enskild firma för att kunna göra detta lagligt. Det finns ju en hel del som är bra mycket billigare här nere jämfört med hemma. Jag är ny på detta men ska ju efter mina fyra år här få titeln civilekonom så vafan, nog borde jag väl klara av att driva en enskild firma. :-)
Jag skulle gärna ha en partner i Sverige som hjälper till.

PSwing (ekonomistudenrande, blivande civilekonom i Varna, Bulgarien)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2015-04-08, kl 21:48

REDAKTUELLT

REDAKTUELLT

Inlägg: 52

Hej!
Är det några speciella varor som du tycker
är mest lämpade för export? -Lätta att skicka o.s.v.
och som du misstänker ha en marknad i Sverige eller
övriga världen?

...sky is the limit...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat