Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Feedback webshop - www.zlipz.se

Inlägg 1 av 7

2015-04-19, kl 12:01

GurraGH

GurraGH

Inlägg: 18

Feedback webshop - www.zlipz.se

Hejsan
Jag håller på med en webshop och vill gärna ha feedback.
Jag har gjort den i Tictail vilket gör att man är rätt låst till deras mallar mm.
Anyway, ge feedback och tips på förbättringar. Var gärna kritisk.

MVH
Gustav

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2015-04-21, kl 07:53

niklase

niklase

Inlägg: 191

Snyggt presenterat av produkterna. Det jag inte gillar är startsidan, där har du en stor bild. Du borde flytta ut texten från bilden och använda riktig "text" istället. Förminska bilden och gör den som en slider istället med kanske roterande bilder också.

Loggan tycker jag du ska finslipa lite... Snygga färger, men känns lite för fyrkantig.

Fylla på med innehåll i footern längst ner på sidan. Info och kontaktuppgifter, produkter kanske osv...

Annars överlag tycker jag sidan är bra.

Behöver du en egen hemsida eller webbshop?
https://wpcms.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2015-04-25, kl 20:28

novagenic

novagenic

Inlägg: 6

Jag är en professionell grafisk designer och undrar om du/ni behöver en snygg och unik logotyp i vektorgrafik för er verksamhet?

Sidan ser snygg ut, men skulle nog se proffsigare ut med en nice logotyp.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2015-05-18, kl 21:29

GurraGH

GurraGH

Inlägg: 18

Citat:

Ursprungligen postat av: niklase

Snyggt presenterat av produkterna. Det jag inte gillar är startsidan, där har du en stor bild. Du borde flytta ut texten från bilden och använda riktig "text" istället. Förminska bilden och gör den som en slider istället med kanske roterande bilder också.

Loggan tycker jag du ska finslipa lite... Snygga färger, men känns lite för fyrkantig.

Fylla på med innehåll i footern längst ner på sidan. Info och kontaktuppgifter, produkter kanske osv...

Annars överlag tycker jag sidan är bra.




Tack! Superkul att du skrev feedback !!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2015-05-22, kl 00:23

vintersaga

vintersaga

Inlägg: 2

Hemsidan är rätt bra, men loggan är dålig.. känns hemsnickrad.
Gillar inte heller Z överallt.. "for people with Ztyle".. det känns som för 10 år sen när alla skulle skriva puss med z.


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2015-06-05, kl 23:54

DreamRooms

DreamRooms

Inlägg: 5

Grunddesignen på webbutiken fungerar. Jag håller med de övriga vad det gäller loggan. Den ger inget bra intryck. Likaså som niklase skriver, undvik text i bilder och använd riktig text i stället.

Är det svartvita bilder på manchettknapparna? Jag vill se vad det är för färg på dem. Det framgår inte av produktbeskrivningen heller vilken färg de har. Ge varje produkt en unik produktbeskrivning (manchettknapparna) för att Google inte ska se det som duplicate content. Försök också att skriva lite längre produktbeskrivningar för att attrahera kunderna, men även för bättre sökresultat.

Det står att företaget är registrerat. Var, vilket org. nr.? Varför är leveransvillkor och köpvillkor på engelska? Sedan är det e-postadressen, [email protected]. Du har domänen zlipz.se registrerad. Använd en e-postadress med @zlipz.se för ett seriöst intryck.

Det blev en del kommentarer men det är väl menat. :)

Smycken För Alla - http://smyckenforalla.se
DreamRooms - http://dreamrooms.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2015-08-13, kl 22:53

Salla

Salla

Inlägg: 4

Jag håller också med om att loggan inte är den bästa och om att du borde skaffa en @zlipz.se mailadress. Presentationsbilderna av produkterna är fina! Du skulle också kunna liva upp det hela lite med foton på personer som visar hur det ser ut när produkterna används. Lycka till med shopen! :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat