Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Tillverka kläder?

Inlägg 1 av 7

2015-01-11, kl 14:00

josefinakesson

josefinakesson

Inlägg: 1

Tillverka kläder?

Hej!
Har länge velat tillverka kläder från min egna design.
Hur går jag tillväga med fabrik bl.a?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2015-01-12, kl 16:19

ace1

ace1

Inlägg: 13

Tja! Jag ar baserad i Pakistan om du vill kan ga fram med en "feasibility rapport". Valja fabrik, och design sen kommer jag tillbaka med kostnader. Kolla ocksa den som ar gjord i kina,turkiet, Bangladesh, Italien och aven Indien. Sen valja den som passar bra.

Mvh,

Atif !

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2015-02-01, kl 13:44

Navigro

Navigro

Inlägg: 2

Hej,

Vi har kontakter med leverantörer i Sydostasien och kan förmedla kontakt till dem. Vi känner dessa personligen och kan gå i god för dem.

Hör gärna av dig för vidare diskussion, det tar inte mer än ett par veckor innan du har de första proverna på ditt bord. Vi finns i Linköping.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2015-02-02, kl 20:44

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Läs först onlinekurs: www.klader.midlandtac.nu så du inte gör bort dig.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2015-05-02, kl 17:34

MatildaLundin

MatildaLundin

Inlägg: 3

Hej!

Jag söker någon som syr upp mina kläder jag designar så billigt som möjligt, i ganska små mängder. Med bra kvalité!
Hör gärna av dig! [email protected]

Med Vänlig Hälsning Matilda Lundin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2015-05-04, kl 12:28

ace1

ace1

Inlägg: 13

Hej,

Har du fatt min e post eller?

Skriv garna har

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2015-05-04, kl 20:16

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Hej
Vi har drivit egen fabrik. Exporterat till hela världen. Kvalitet till små och medelstora klädesmärken. Nu använder vi oss av en ny webbsida.

Hur skall en förfrågan se ut? Man skriver aldrig och frågar bara efter en fabrik för olika klädesfabriker klarar av helt olika saker. FÖRST måste man ha klart exakt vad man skall tillverka. Då först börjar man fråga runt och då ställer man en konkret förfrågan – inte en allmän a la vill hitta en fabrik som tillverkar kläder (för skriver du så avslöjar du att du är en extremt okunnig amatör och då får du bara svar av bedragare och nystartade mindre kunniga fabriker). Att få en adress i utlandet leder normalt bara till problem om man inte kan det här – på riktigt. Du skall ha en proffsig förfrågan – skiss på hur den förfrågan kan se ut ser du genom att landa ner pdf-filen: http://www.sv.midlandtac.co.uk/a/ForfragansunderlagKlader.pdf

Starta klädesmärke: En onlinekurs om grunderna du bör känna till. Kan för många nystartare verka lite tuff. Men att starta ett klädesmärke är tufft och absolut inte enkelt. Läs: http://www.klader.midlandtac.co.uk/

Materialsidorna: Vi har materialsidor, på engelska men med kommentarer på sidan på svenska. Kolla in dem på: http://www.material.midlandtac.co.uk/

Vi ordnar även endagskurser. Lär dig hur det fungerar innan du ställer frågan. Börja inte med att kontakta fabriker innan du behärskar grunderna.

Ha det, Peter

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat