Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Investera och utveckla appar iOS och Android

Inlägg 1 av 2

2015-05-17, kl 22:13

Apple71

Apple71

Inlägg: 5

Investera och utveckla appar iOS och Android

Hej,

Jag undrar om det finns fler i detta forum, som funderar på att investera och utveckla appar iOS och Android? Eller du/ni kanske redan gjort investering och utveckling av appar som idag finns på t.ex. apple store?

Det skulle vara kul och intressant, veta om det är fler här inne, som går i tankarna kring apputveckling etc. Skapa och utveckla, bolla och färdigställa idéer?

Konkurrensen är hård, men rätt tillfälle, idé och engagemang, är ett stort plus

Ha det gott

/Tim

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2015-05-18, kl 09:23

Apple71

Apple71

Inlägg: 5

Idag finns det en redan färdig utvecklad app på apple store. Appen är en chat app, babblechat. Plattform iOS. Appen utvecklas och supporteras av utvecklare i Indien. Appen har varit aktiv på apple store i över 3 veckor, och är gratis att ladda ner, under en viss period.

Appen har marknadsförts via facebook, och har nått ut till över 2500 användare, bara i USA, varav 500 har gillat appen. Den har hittills laddats ner 50 gånger, världen över.

Idag finns det tjänster som gör att du kan skapa mindre enkla spel för appar, ju mer avancerad, krävs kodning. Och det är intressant.

Jag känner att det skulle vara kul att bolla idéer, kanske ett samarbete kring app utveckling. Det är stor fördel om du bor i Stockholm. Du behöver inte vara kunnig inom app utveckling, men som kanske jag, brinner för att testa på något nytt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat