Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Samarbete/bollplank inom app utveckling?

Inlägg 1 av 1

2015-05-18, kl 09:35

Apple71

Apple71

Inlägg: 5

Samarbete/bollplank inom app utveckling?

Hej,

Jag har ingen tidigare erfarenhet kring app utveckling. Jag hade mina idéer, men visste inte riktigt hur jag skulle ta mig från A till Ö. Ett tillfälle gavs, och jag investerade i app och vidare utvecklat, därifrån har jag tagit ett steg i taget och lär mig hur allt funkar.

Idag finns det en redan färdig utvecklad app på apple store. Appen är en chat app, babblechat, engelsk. Plattform iOS. Appen utvecklas och supporteras av utvecklare i Indien. Appen har varit aktiv på apple store i över 3 veckor, och är gratis att ladda ner, under en viss period.

Appen har marknadsförts via facebook, och har nått ut till över 2500 användare, bara i USA, varav 500 har gillat appen. Den har hittills laddats ner 50 gånger, världen över.

Idag finns det tjänster som gör att du kan skapa mindre enkla spel för appar, ju mer avancerad, krävs kodning. Och det är intressant.

Konkurrensen är hård, men om du har en bra idé, rätt tillfälle, marknadsföring etc. Då tror jag att man kan komma långt. Man får bara göra appar lite bättre, än andra.

Jag känner att det skulle vara kul att bolla idéer, kanske ett samarbete kring app utveckling. Det är stor fördel om du bor i Stockholm, men inget krav, det finns ju skype. Du behöver inte vara kunnig inom app utveckling, men som kanske jag, brinner för att testa på något nytt.

/Apple71

Svara Svara med citat