Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Vill starta eget genom att bli återförsäljare

Inlägg 1 av 4

2015-06-03, kl 15:00

annamaj

annamaj

Inlägg: 3

Vill starta eget genom att bli återförsäljare

Jag vill starta eget genom att bli återförsäljare, jag vet redan vad jag vill bli återförsäljare inom men hur och vars börjar jag?

Ska jag först starta eget företag och skapa en hemsida med webshop och sen kontakta företag som har den varan jag är intresserad av?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2015-06-06, kl 15:12

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Inom vilka områden är du intresserad av.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2015-06-07, kl 07:18

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Du startar med att göra en affärsplan och budget där du testar dina idéer teoretiskt. Dyrt att testa på riktigt. Med andra ord genom att tänka igenom noga och planera först kan du lyckas - inte genom att bara dra igång. Onödigt att starta företag innan din affärsplan visar att det kan löna sig.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2015-06-09, kl 23:13

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Börja med att starta upp företaget, SKV vill gärna att man går med vinst direkt men avslå detta genom att påtala att kostnaderna blir högre första året vilket kan vara troligt. Vid anmälan ta med så många områden förutom det du skrev här så har du större svängrum och ordna även med FA skattsedel och när allt detta är gjort har du hunnit få mer kunskap vad saker kostar.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat