Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Landing page - en överblickad hemlighet

Inlägg 1 av 1

2015-06-05, kl 05:05

felixlanglet

felixlanglet

Inlägg: 10

Landing page - en överblickad hemlighet

Tycker du att detta inlägg verkar intressant? Läs fler liknande inlägg på http://felixlanglet.com

Jag tänkte bara berätta om hur en 'Landing Page' kan vara användbart för dig.

En landing page är ungefär vad det låter som, en sida som du först landar på när du kommer till en hemsida, gjord enbart för ETT syfte: Att driva någon till ett köp eller att få någon att ge ut sin e-postadress.

Detta är en extremt effektiv metod för att driva folk till att göra ett köp eller dylikt om de tidigare kanske bara har varit inne och tittat runt på din hemsida, men inte köpt något.

Har du någonsin känt lite beslutsamhetsångest vid chipshyllan? När du ska välja fonder att spara i eller kanske när du ska välja filmer på Netflix?

Överflöd skapar förvirring, förvirring skapar osäkerhet och osäkerhet leder till att vi inte kan ta ett utbildat beslut i stunden.

En landing page hjälper kunden att minska urvalet till en eller kanske två produkter.
Detta gör det väsentligt mycket enklare att bestämma sig för om de vill ha något eller inte. En kund som bara surfar runt i mer än 10 min köper oftast inget, vet vi vad vi vill ha så väljer vi också väldigt fort.

En landing page bör innehålla:

- En bra rubrik

- korta punktade anledningar till varför de borde vilja ha det du erbjuder

- Attester / rekommendationer från tidigare kunder (helst med namn)

- Bild på produkten

Attesterna är nästan det viktigaste, om du kan ta en skärmdump på ett mail som hyllar din produkt eller service, gör det och lägg upp bilden som en utav attesterna. Ju mer konkret bevis du har, desto bättre.

Låt det se lite spartanskt och amatörmässigt ut, försök inte att få till den mest säljande och snyggaste sidan, utan försök att få med så mycket BEVIS och ÖVERTYGANDE fakta som möjligt. Det är det som säljer, inte designen.

Attester är socialt bevis och som du kanske vet sedan tidigare så är socialt bevis något av det starkaste som finns.

Exempelrubrik som triggar känslor (med socialt bevis):

Rubrik: "Gör som 500 andra redan gjort: Bli kvitt ryggsmärta och sov som om du vore 20 igen."
Underrubrik: "Upplev känslan av att vakna på morgonen utan att din kropp skriker "oooouuuff..."

HUR känner sig din kund när hon använder/har använt din produkt eller tjänst? Lycklig? Stressfri? Trygg? Förmedla känslan (inte funktionerna; röd, slitstark, ergonomisk, utan fokusera på känslan det ger och fördelarna kunden får) i din rubrik.

P.S Jag funderar på att starta en tjänst (om kanske 6 mån, allt är fortfarande i idéstadiet) som via en liten avgift ger ut färdiga mallar för annonser på Facebook. Min tanke är att det skulle vara en medlemsavgift på sajten för att få tillgång till prövade annonser som tidigare har gett ett resultat (t.ex en såld produkt eller X-antal e-postadresser). Är detta något som skulle vara hjälpsamt för dig?

Svara Svara med citat