Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Lo-Go.se - Nytt koncept inom logotypdesign

Inlägg 1 av 2

2015-07-01, kl 19:44

IsakJonsson

IsakJonsson

Inlägg: 10

Lo-Go.se - Nytt koncept inom logotypdesign

Hej!

Jag har precis startat ett nytt koncept inom logotypdesign, LoGo.se. Denna tjänst är anpassad för små företag som vill ha en kvalitativ logotyp snabbt och till ett fördelaktigt pris. Konceptet bygger på att leverera unika logotypförslag inom 48h från det att beställningen genomförs.

Jag har själv flera års erfarenhet inom grafisk design sedan uppstarten av Beerenberg.se. Jag har också genomfört fyra års studier på universitetsnivå inom produktutveckling, vilket gör att jag har god förståelse för dessa delar samt affärsutveckling.

Välkommen in till Lo-Go.se!

mvh
Isak Jonsson

Grafisk Designer och Civilingenjörsstudent
www.IsakJonsson.se
www.beerenberg.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2015-07-07, kl 19:16

DoersMagazine

DoersMagazine

Inlägg: 4

Hej Isak!

Spännande koncept du har skapat! Spontant låter det väldigt bra förutsatt att man blir nöjd med ett av de första förslagen. Det skulle vara grymt om du typ kunde visa upp någon statiskt när det lider att "si och så många" var nöjda efter första försöket typ!

Namnet är ju också så bra så du borde kunna göra konceptet internationellt. Har du övervägt det? :)

En konkurrens du har är väl crowdsourcing-sajter? Där man sätter valfritt "prisbelopp" och sedan får massa logo-förslag från olika designers. Min kompis gjorde det på designcontest och för ett par hundra dollar fick han över 50 färdiga loggor. Dock minns jag inte vilken tidsram som gällde. Jag antar att du redan har koll på detta men vore intressant att höra hur du resonerar?

Lycka till!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat