Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Startar företag i Vietnam, söker Medgrundare

Inlägg 1 av 2

2015-07-05, kl 18:41

magnusca

magnusca

Inlägg: 1

Startar företag i Vietnam, söker Medgrundare

Hej,

Magnus heter jag och jobbar för närvarande som IT-chef i Stockholm.

I augusti flyttar jag ner till Vietnam för att starta upp ett företag där. Företaget skall sälja IT-relaterade tjänster till Skandinaviska företag, specifik en tjänst som är starkt efterfrågad på den Skandinaviska marknaden.

Valet föll på Vietnam av ett antal olika anlednigar, dels för att företagsklimatet i Ho Chi Minh City är relativt bra, dels för att kostnaderna i Vietnam är extremt låga och dels för att det ligger i en perfekt tidszon för denna typ av tjänst.

Jag kommer att investera runt 200 000kr de första 6 månaderna och söker nu efter en med-finansiär/-grundare. Har du även möjlighet att flytta ner till Vietnam under några månader vore det ännu bättre. Ju större initialt kapital vi har, desto snabbare kan vi expandera.

I min initiala budget, räknat på 12 Skandinaviska kunder vid årets slut, kommer vi ha en omsättning på ca. 1.5. Detta kan låta lågt, men är naturligtvis väldigt mycket pengar i Vietnam. Det ligger även med en liten budgeterad vinst för år ett.

Om allt faller ut som budgeterat så kommer vi nå break-even redan efter 5 månader. Detta beror på att de fasta kostnaderna kommer att vara minimala och att de övriga utgifterna är knutna till uppskalning vilket sker dynamiskt med intäkterna.

Jag kommer åka ner nu i Augisti (2015) och stanna i minst 6 månader.


Hör av dig om du är seriöst intresserad.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2015-08-11, kl 17:02

minala

minala

Inlägg: 2

Hej,

Can I have your contact details so that we can talk over phone? or you can email me : [email protected]

Regards
Minhaj

Inläggets betyg
Svara Svara med citat