Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Webb-butik- Prestashop+samarbete?

Inlägg 1 av 3

2015-08-11, kl 17:21

Karro1009

Karro1009

Inlägg: 27

Webb-butik- Prestashop+samarbete?

Hej, jag håller på och ska bygga upp en webb-butik inom livsstil med en speciell hänsyn mot djur, människa och miljö. Jag söker tips ang webb-butik-plattform (är prestashop bra?) och ev annat samarbete. Jag startar försiktigt under våren och vill hålla nere kostnader för butik, betalsysten och bokföring. Jag kan bygga webbsidor på hobbynivå och har lite koll på SEO, har en del bloggar att använda mig av för att marknadsföra. Hör av dig om intresse eller goda råd finns. Tack! :) MVH Karoline

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2015-08-11, kl 21:59

Dansoft

Dansoft

Inlägg: 21

Hej.

Jag har startat en den webbshoppar och använt följande för att hålla nere priserna

Prestashop bra system om man inte vill krångla till det för mycket, finns mycket bra gratishjälp att få,
Min personliga favorit är Magento..

Betalväxeln jag har använt/använder är ifrån http://billmate.se/
Där kan man börja med deras betallösning utan fasta avg. men en högre avg. per köp.
Börjar man få in volym i sin butik rekommenderar jag att man tar någon av deras betaltjänster så blir det med förtjänst.

Skall du sköta bokföringen själv rekommenderar jag visma eekonomi, visma går dessutom koppla till flera webbutiker så att det underlättar en del av bokföringen, hur som helst så rekommenderar jag att du hyr in en redovisningskonsult som ser över bokföringen med jämna mellanrum.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2015-08-12, kl 00:29

Karro1009

Karro1009

Inlägg: 27

Tack snälla Dan för jättebra råd, hjälpte mig mkt!:)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat