Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Vad kan jag göra medan jag väntar på Skatteverket?

Inlägg 1 av 2

2015-10-28, kl 13:25

Ricky

Ricky

Inlägg: 2

Vad kan jag göra medan jag väntar på Skatteverket?

Tja

Jag väntar just nu på att min registrering av FA-skatt ska gå igenom hos Skatteverket så att jag kan börja inhandla inventarier momsfritt (av någon anledning kan man inte dra av moms på just inventarier om man handlar innan företagsregistreringen...)

Finns det något jag kan göra medans jag väntar på Skatteverket? Förstår att de har mellan 2-6 veckors handläggningstid.

Jag har redan gjort klart företagets logga, påbörjat produktbeskrivningar för vår webshop, laddat ner lite bilder till sagda webshop (Public domain) och börjat inventera det lilla befintliga lager vi har i nuläget.

Finns det annat jag kan fixa och dona med? Är det lönt att jag beställer bokföringsprogram redan och bekantar mig med det? Annat? Förslag?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2015-12-04, kl 12:50

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det stämmer inte, prata med en annan handläggare så får du nog ett korrekt svar.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat