Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Funderingar kring resebyrå

Inlägg 1 av 2

2015-07-14, kl 11:19

Cjmm

Cjmm

Inlägg: 1

Funderingar kring resebyrå

Hej!

Jag har funderingar kring att starta en resebyrå. Som riktar sig först och främst från Sverige - Seychellerna (Afrika) och sedan utveckla det så att det blir resor från norden Varför jag vill starta är dels mitt kontaktnät som redan jobbar inom service och hotellbranchen/lägenhetsbranchen.

Som jag kan nyttja väldigt bra och pressa ner priserna åt kunderna. Med samma förmåner som de större bolagen erbjuder. Så som boende, transport, kontakter, sevärdigheter mm.

Då jag egentligen inte har en aning om hur man ska gå tillväga. Mer än att man kan hyra flygstolar och behöver någon utbildning för resegaranti.

Så min fråga är - Är detta någon kan hjälpa mig med, att komma på rätt bana, vart jag ska gå tillväga. Eller helt enkelt hjälpa mig att få en klarare bild av den branchen.

Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2016-02-06, kl 10:36

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Detta är inget man gör utan kunskap. Kräver behörighet, att man betalar in ett större belopp som säkerhet till en myndighet för att säkerställa att kunderna kan tas hem igen skulle t.ex. flygbolaget gå i konkurs.

Men du kan samarbeta med existerande företag.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat