Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Söker nya kunder

Inlägg 1 av 3

2016-02-08, kl 22:41

emmapersson89

emmapersson89

Inlägg: 4

Söker nya kunder

Hej.

Behöver lite input på mina nya hemsida. Hur gör jag för att marknadsföra mig på bästa sätt?

www.emperalon.com

Mvh
Emma

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2016-02-09, kl 11:49

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Första jag märkte av ren vana ville jag komma till huvudsidan via en klickbar logga men när det inte gick så kändes det konstigt. Liten detalj kanske men tror de flesta är vana vid att den funktionen finns.
Sidan känns lite mörk och kanske gles/tom. Bannern är väldigt mörk/svart.
Du kanske ska ha en kort beskrivning under loggorna för era tjänster eller göra de klickbara. Jag tänkte direkt vad är det för typ av rådgivning de menar?

För din typ av företag skulle jag föreslå nätet, att du riktar dig till små eller medelstora företag som kanske inte har råd för att ha dyra heltidsanställda som gör jobbet åt de.

Gå med i forum, som denna för entreprenörer, företagare (just detta forum är rätt dött dock) där du inte försöker sälja med en gång utan deltar i konversationer, svarar på frågor som är relevanta till tjänsterna du säljer. Finns även grupper på facebook just för entreprenörer osv.

ha en facebook sida där du regelbundet lägger upp relevanta informativa inlägg, även twitter skulle jag påstå är bra och att du använder dig av relevanta haschtags # som du undersökt innan du använder så att de inte även råkar användas till annat opassande som skulle se dumt ut i dina tweets.

Knyt kontakter, speciellt med entreprenörer (min åsikt) de kan alltid rekommendera dig till andra om inte de själva anställer dig. Nätverk är ett starkt verktyg.

Har du lite pengar du kan investera då tycker jag du ska använda dig av facebook darkposts för att marknadsföra dig.

Se till att alltid ge så perfekt service som möjligt, då man inte är ensam på marknaden så hjälper inte lägst priser speciellt mycket och det finns gränser på hur låga priser man kan ha om man vill göra vinst. Därför tycker jag riktigt bra service kan göra en otrolig skillnad och det kommer stärka ditt varumärke.

Ha alltid i åtanke vilka är dina ideala kunder (var så detaljerad som möjligt, tänk inte hela världen, nischa dig.) och hur kan du hjälpa de?

Hoppas det hjälpte lite och lycka till nu

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2016-02-16, kl 16:40

tobe

tobe

Inlägg: 2

Hej
Kanske prova ERFARENHETSBANKEN på www.rakbladet.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat