Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Faktureringsprogram med inkasso

Inlägg 1 av 6

2016-01-08, kl 19:57

power

power

Inlägg: 4

Faktureringsprogram med inkasso

Kör idag Visma Eget Aktiebolag men antalet fakturor har blivit lite för stort för det programmet eftersom det inte kan hantera inkasso. Det blir en del fakturor som jag måste skicka inkassokrav till kunden och därför behöver jag ett faktureringsprogram som kan hantera att skicka både påminnelse och inkassokrav, och att programmet ska lägga på lagstadgade avgifter för dessa så man smidigt kan bevaka att kunderna betalar även dessa avgifter.
Gärna att man kan köra bokföringen i samma program, men kravet är att kunna hantera fakturor, påminnelser och inkassokrav på ett bra sätt.
Har kikat på Visma men de har inte detta, troligen för de har ett eget inkassobolag i samma koncern. BL Admin kan skriva ut påminnelser och inkassokrav men avgifterna syns bara på utskriften och kommer inte in som uppräknad skuld i programmet.

Tips på program för detta?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2016-01-27, kl 18:16

BertilR

BertilR

Inlägg: 3

Jag tycker du ska testa PromikBook!

https://www.promikbook.com/invite/BYw5A8

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2016-02-09, kl 11:10

Billecta

Billecta

Inlägg: 3

Hej,

Med Billecta skapar och skickar du fakturorna med några klick och automatisk eller skräddarsydd kravhantering ingår.

Vi skapar självklart allt bokföringsunderlag och prickar av dina inbetalningar.

Du kan antingen registrera ett kostnadsfritt konto på www.billecta.com. eller höra av dig till mig på [email protected]

/Rickard

Billecta AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2016-03-12, kl 08:33

jbillmer

jbillmer

Inlägg: 5

Sent svar.

Men jag skulle rekommendera Fortnox och noxfinans.
Hur smidigt som helst.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2016-06-20, kl 10:10

Gottede

Gottede

Inlägg: 2

Har ni testat att fakturera gratis via Psinovice.se?

Riktigt smidigt verktyg för att hålla koll på ert kundregister, om fakturan förfallit och att skicka ut gratis fakturor.
Orkar ni inte hålla koll på vilka som betalt eller ej? Bli då +Pluskund och luta er tillbaka och låt PSInvoice göra jobbet med allt från utskick av faktura, bevakning och matchning av betalningar samt utskick av krav.

http://psinvoice.se/?ref=pj

Rekommenderas starkt!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2016-06-21, kl 10:08

Syncify

Syncify

Inlägg: 1

Hej!

Syncify finns för att hjälpa bolag med att effektivisera faktureringen genom att koppla ihop affärssystem med externa fakturaservicepartners som hanterar utskick av fakturor, påminnelser och inkassoärenden. Allt utan ändrade rutiner, direkt från affärssystemet.

Vid inbetalningar återrapporterar Syncify inbetalning mot den utställda fakturan i affärssystemet. Bokförd och klar, vilket innebär mindre arbete vid redovisning. Inga fler inlästa bankfiler!

Läs mer om vår integrationsmotor på: www.syncify.se

Med vänlig hälsning,
Victor

Inläggets betyg
Svara Svara med citat