Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Söker finansiär, affärsängel, samarbetspartner

Inlägg 1 av 1

2016-02-11, kl 08:26

ChristianT

ChristianT

Inlägg: 12

Söker finansiär, affärsängel, samarbetspartner

Jag söker finansiär för återlansering av tidigare lanserat brand. Jag behöver kapital för uppstart av verksamhet, en första produktion och marknadsföringsmaterial. Brandet, 3 olika hälsosamma funktionsdrycker, dryckerna togs fram och lanserades 2012, redan i juli 2013 fanns dryckerna distribuerade i inte mindre än 6 länder i Europa. Dryckerna distribuerades och såldes i Danmark, Österrike, Tyskland, Grekland, Frankrike och i England, och såldes i flera större butikskedjor och bensinmackkedjor I Europa; Carrefour I Grekland, Lekkerland, Rossman och Dm i Österrike och Tyskland, Metro och Franprix i Frankrike, och i flera fristående butiker, vilka jag har för avsikt att återuppta kontakten med så fort produkt finns tillgänglig.

Har distributörer intresserade av att distribuera dryckerna, för en konversation med tre distributörer idag i Slovakien, Tjeckien, Turkiet och Dubai, distributören i Dubai finns listad i alla större butikskedjor i Arabemiraterna idag.

Jag har för avsikt att återlansera brandet i Europa, återuppta kontakt med tidigare distributörer och kunder, försöka förnya avtal med kunder och lansera dryckerna i Europa. Vidare kommer jag, tillsammans med ett företag i USA att etablera produktion och lansera brandet även i USA. Vi har distributörer och stora kunder intresserade även i USA. Brandet har en enorm potential och intresset för brandet är stort.

Absolut viktigaste för mig idag är att lösa det med finansiering av produktion, så att jag kan förse de distributörer som är intresserade idag med produkt. Finansiär, affärsängel, samarbetspartner, allt är av intresse. Jag som person är väldigt outside the box thinking oxh kan således vara flexibel. Låter detta som ett intressant projekt kontakta mig så skickar jag ytterligare information om brandet, tidigare kunder och vår plan för en lansering av brandet.

Christian Tomelius
[email protected]

Svara Svara med citat