Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Behöver hjälp med Sociala Medier

Inlägg 1 av 6

2016-03-09, kl 16:11

Charlotte01

Charlotte01

Inlägg: 9

Behöver hjälp med Sociala Medier

Hej,
Vi har ett nytt musik projekt som vi håller på att lansera. Vi håller på att lansera en blivande Rnb/soul artist i bl.a england och nu behöver vi expert hjälp att bygga upp artistens sociala medie platform så att den blir attraktiv och får följare.
Någon som kan hjälpa eller ge tips?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2016-03-10, kl 12:28

AnderssonM

AnderssonM

Inlägg: 5

Hej,
Det finns massor man kan göra själv för att öka uppmärksamheten på sociala medier. Ett lätt och billigt sätt att få många följare är att skapa en tävling där ni drar en vinnare från alla som har gillat eller skrivit en kommentar på facebooksidan osv.
Jag är själv ingen expert på området men arbetar med experter på området. Det finns otroligt många duktiga frilansare som gärna hjälper dig med detta för en billig peng.

Om du behöver hjälp att hitta rätt frilansare så rekommenderar jag självklart jobassigner.com

Mvh

AnderssonM
https://www.contitude.com/sv-se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2016-03-11, kl 00:39

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hej,

som Andersson säger så är tävlingsformen ett fint alternativ som kan användas till att väcka uppmärksamhet, få fler följare osv.

Då det är musik vi pratar om så tycker jag mycket som youtube, snapchat, meerkat, periscope typen av sociala medier passar bra men även instagram och facebook passar perfekt och man kan göra väldigt bra marknadsföring för inget till en mindre summor pengar. Lek mycket med haschtags, leta rätt på vad för haschtags som är populära och vilka som passar in på er nisch.

Det är extra fint om artisten personligen tar hand om fansen den redan har. Kanske träffar några utav de när det finns tid, ta bilder ihop som man lägger upp på sociala medier som visar att man är jordnära och tar hand om sina fans och fansen i sig kommer också dela de bilder som de tagit ihop med sin idol som i sin tur andra ser och kan väcka nyfikenhet hos de.

Gör samarbeten med andra artister, om det är svårt att få tag på större kan man vända sig till de på ens egen nivå så delar ni bilder och status på varandras sociala medier och gör reklam för varandra också.

Det finns massor ni kan göra, låt kreativiteten flöda !

lycka till

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2016-03-13, kl 14:42

Charlotte01

Charlotte01

Inlägg: 9

Tack för svar och tips:)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2016-03-13, kl 14:44

Charlotte01

Charlotte01

Inlägg: 9

Hej!
Tack så mycket för svar och tips :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2016-05-12, kl 18:21

Dollo

Dollo

Inlägg: 3

Jag hade sett till så att besökarna fick något speciellt på varje social media, så det inte blir samma info på samtliga sociala medier. Exempelvis hade instagram kunnat vara en form utav personlig bildblog medans kanske hemsidan mer hade professionellt redigerade foton. Facebook hade sin nisch, exempelvis frågestunder eller liknande medans twitter gjorde något annat.

Du förstår poängen? Det måste vara intressant för besökarna och det är väl det som är nyckeln egentligen, se till så att ni har variarande och bra content och vid spelningar eller större releases så kör ni hårt på samtliga platformer för att nå ut till så många som möjligt. Common sense, men tro mig, många glömmer det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat