Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Företagsnamn

Inlägg 1 av 4

2015-11-02, kl 21:31

Ackvilde

Ackvilde

Inlägg: 1

Företagsnamn

Nu är det snart dags för start och sitter och fnular på detta med namn, det står verkligen helt stilla förutom att döpa företaget efter gårdsnamnet som jag var inne på i början, men det känns inte helt rätt, men nu kommer jag inte på något annat..

Det svåra är att jag har startat ett företag som inte barra har en nisch utan flera. Kort beskrivet är djurhållning/hälsa (främst häst & hund) ena nischen och skönhetsvård & hälsa (för människor ska tilläggas, haha) den andra. Jag vill komma på ett passande namn som fastnar i folks hjärnor och utan att behöva avslöja hela företagets inriktning men ändock ger kunden en aning om/kan lista ut vad man pysslar med..

Om det finns någon här inne som kan kasta ur sig lite idéer och förslag vore jag evigt tacksam. Det behöver inte heller vara färdiga namn utan bara jag kan få bolla lite med någon och hitta det där perfekta namnet.

Tack på förhand.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2016-02-06, kl 10:34

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

I liknande lägen: Samla ihop 4-5 personer som kan det här med företagande och som förstår din företagsidé och kör en "brain storm". Sitt inte själv på kammaren och försök att klura ut detta.

Eller fråga möjliga kunder vad de har för förslag - så får du lite marknadsföring på samma gång.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2016-04-04, kl 14:24

Glassicura

Glassicura

Inlägg: 88

Det bedste du kan gøre er at finde et navn, som ikke fortæller om hvilken branche dit firma findes.

Hvis du ikke gør det så vil folk blande dit navn samme med andre virksomheder og ofte kan de ikke huske forskellen.

Bare 2 navne eksempler er Nike og IKEA og disse navne siger ingenting om indeholdet - men navnene er korte og ligner ingen andre.

Nu tror jeg at du forstår tanken og meningen, kring vad der kræves til et godt navn :-)


/ Henrik



Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2016-04-19, kl 12:35

Kazzel

Kazzel

Inlägg: 1

Håller med om att det är en bra idé att samla ihop lite kreativa själar för att få hjälp att spotta idéer! Ibland är det ju lite svårt att hitta rätt!

// Ida på http://kazzelhrc.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat