Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta Hotell I Thailand.

Inlägg 1 av 6

2005-01-13, kl 12:03

username

Kalle
Nordström

Inlägg: 1

Starta Hotell I Thailand.

Jag tänkte bara höra om någon här vet vad som krävs för att starta ett bungalow-hotell i Thailand.

Som jag har förstått det så är den största svårigheten att få tag på land. Men är det någon som har en aning om priser, tillstånd och sådant administrativt?

/Drömmaren

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-01-15, kl 15:30

sphinxly

sphinxly

Inlägg: 39

Enligt vad jag förstått så kan ingen "utböling" köpa land i thailand, varav du måste känna någon kontakt i landet som kan skriva avtalet. Annars finns möjligheter att hyra land av staten under en längre tid, men det är såklart inte alls lika kul... hör av dig till Svenska ambassaden i Thailand (om det finns någon sådan).

-Robert, Sphinxly.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-01-15, kl 19:58

username

Lasse
Wöien

Inlägg: 33

ca 90% av alla utlänningar som "äger" ett hotell eller annan verksamhet i Thailand, arrenderar eller hyr den. Som utlänning får ma absolut inte äga någonting.
Thailändska regeringen stramar åt för oss utlänningar varje år, och det blir svårare och svårare varje år.
Dock inte omöjligt. Men krävs en massa pengar för att få det att fungera. räkna med att alla utgifter kommer att kosta lika mycket som inköp av hotell.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-01-19, kl 08:58

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 49

Vad jag har hört så kan utlänningar tillsammans med Thailändare köpa. Det går också att komma runt så att du som utlänning blir "ägare" genom att skuldsätta den andra parten! Jag vet inte i detalj hur det fungerar, men tala med någon som vet i detalj. Så visst går att att äga som utlänning. Problemet är väl snarare att hitta någon som du litar på!

xx

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-02-27, kl 18:20

username

Ronnie
Calleman

Inlägg: 6

Det som krävs är kapital. starta ett företag i Thailand är inga problem alls.Det finns många mäklare som hjälper till med det.
du kan bara äga 49% men i praktiken äger du 100%.
Genom företaget kan du äga vad du vill.

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-03-08, kl 00:44

username

Medlem
#25556

Inlägg: 3

Jag har hört att man kan som utlänning köpa rättigheter eller nyttjanderätt till land i Thailand. Fungerar ungefär på samma sätt som att äga en bostadrätt inom en bostadsrättsförening. Jag har en kund som har köpt mark på detta vis

Inläggets betyg
Svara Svara med citat