Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

har en grym app-idé, men kan inga bygga appar

Inlägg 1 av 2

2016-06-24, kl 08:56

Miiiow

Miiiow

Inlägg: 5

har en grym app-idé, men kan inga bygga appar

Hej,

Jag har en grym affärsidé gällande en app som jag tror kommer sälja väldigt bra. Jag jobbar som kundsupport på ett webbhotell och jag har kunder väldigt ofta som efterfrågar denna funktion. Efter en liten undersökning så märker jag att det inte finns något program på svenska för detta ens, och endast ett fåtal på engelska som kostar väldigt mycket. Då många idag använder mobiltelefoner så tror jag att denna idé hade sålt mer som en app även om ett kompletterande program på datorn bör tillkomma också.

Min störta fråga är att OM jag hittar en som kan bygga appar, hur ska jag då på bästa sätt inleda ett samarbete så att denna person inte bara snor idén och gör detta på egen hand?

Sedan undrar jag om där finns något där ute som kan bygga appar och kan tänka sig ett samarbete av detta. Jag kommer då bidra med idén och inskaffande av köpare.

Jag tror inte appen kommer vara svår att bygga då det i grunden redan finns men det är en sammankoppling av två funktioner som ska ske, om jag ska förklara det utan att avslöja min idé.

Emma Andersson
www.emmaconsulting.se
www.webbas.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2016-07-09, kl 22:13

username

Johan
Nilsson

Inlägg: 27

Hej!

VI är en IT-byrå som bygger hemsidor , och mobilappar.
Vi letar efter intressant projekt att få ta del av på ett eller annat sätt.

Låter som du har något spännande på gång... :)
Angående om att företag skulle sno din idé så kan man alltid skriva ett sekretessavtal innan man pratar detaljer kring projektet.
I sektretessavtalet så kan man skriva vad som skulle hända om man skulle läcka iden vidare osv..

Med rätt projekt , kan vi bidra med vår tid som investering, och på så sätt kan vi hitta ett bra samarbete.

Hör gärna av dig på [email protected] för vidare diskussioner.

Ha en trevlig kväll.

Mvh Johan Nilsson
www.eaglevisionit.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat