Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Starta ett klädmärke? Hjälp med alla kostnader!

Inlägg 1 av 3

2016-11-21, kl 20:46

tjenamittbena

tjenamittbena

Inlägg: 1

Starta ett klädmärke? Hjälp med alla kostnader!

Hej! Jag och min kompis ska starta ett eget streetwearmärke nästa vår/sommar. Vi kommer köpa in lite T-shirts, hoodies mm för att starta igång. Vår budget är inte stor då vi båda går på gymnasiet. Jag har gjort research efter vilka utgifter som bör räknas in i budgeten utöver inköpsvarorna samt eventuella postordrar. Tanken är att främst börja sälja via instagram och tictail men även till vänner och dylikt. Jag undrar nu: Behövs en registrering av handelsbolag på verksamt.se eller är det bara att dra igång? Jag antar att en registrering behövs men vill vara helt säker. Har ni några andra tips angående att starta ett eget klädmärke? Hur hög skatt ska man betala som företagare av denna form? Tack på förhand
/ mvh en väldigt inspirerad och taggad, framtida företagare :)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2016-12-14, kl 14:00

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Handelsbolag måste registreras. (Finns en enklare form med enkelt bolag man kan testa med men fungerar bara för vissa saker som sker under en begränsad tid.)
Skatten är samma som kommunalskatten du betalar.
Om du skall ha tillverkning av din design så ligger minimum normalt på 500 plagg per design, men något lägre kan gå ibland.

Vi ordnar tillverkning i Indien. [email protected]

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2017-02-25, kl 11:52

Seoka

Seoka

Inlägg: 7

Om ni vill sälja via en egen domän med en egen webbutik, är ni varmt välkomna att kontakta oss på SEOKA. Vi skapar säljande hemsidor inom Wordpress och Woocommerce.

Konsult inom digital marknadsföring
Sökordsoptimering - Konvertering - Google Adwords - Retargeting - Innehållutveckling - Tillväxtrådgivning

http://www.seoka.se
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat