Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Lagar & Regler

Starta bolag utomlands?

Inlägg 11 av 17

2017-02-12, kl 12:12

AHBconsultancy

AHBconsultancy

Inlägg: 9

Kan finnas fördelar driva bolag i Estland, ena är framförallt billig driftkostnad för bolaget samt billig arbetskraft.

Blir även ingen skatt om pengarna stannar i bolaget eller återinvesteras, ska man plocka ut pengarna blir det 20% skatt endast i Estland.

Men om man fortfarande bor kvar i Sverige kommer du även beskattas full ut i Sverige för pengar du plockar ut, och även stor risk hela företaget får driftställe i Sverige om verksamhet i stor del bedrivs i Sverige.

Behöver man inte plocka ut pengarna så kan man använda bolag i Estland som sparande och för rena investeringar.

Dock är ändå 20% hög skatt, så rekommenderar andra lösningar om man ute efter kunna plocka ut pengar i framtiden till lägre skatt.

Skattekonsult i UAE / Dubai samt Malta, vi hjälper er öppna bolag utomlands samt lagstiftning inom EU / Sverige.

www.facebook.com/AHBConsulting/
www.ahbconsultancy.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 17

2017-02-12, kl 19:00

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Är du ung eller gammal är det lite omsättning eller mycket, det finns så mycket att ta hänsyn till. Hur är trygghetssystemet uppbyggt för just din situation. Tar man inte med det i beräkningen kan det stå dig dyrt.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 17

2017-02-12, kl 19:20

AHBconsultancy

AHBconsultancy

Inlägg: 9

Citat:

Ursprungligen postat av: larsarenander

Är du ung eller gammal är det lite omsättning eller mycket, det finns så mycket att ta hänsyn till. Hur är trygghetssystemet uppbyggt för just din situation. Tar man inte med det i beräkningen kan det stå dig dyrt.



Jag betalar under 200€ månad för premium sjukvårdförsäkring, gäller alla privat sjukhus i hela värden bortsätt från USA och gäller all vård. Och täcker vård upp till närmare 40 miljoner om året.

Vill man endast ha lokal försäkring endast så kan man hitta för 200-400€ om året till och med i vissa länder. Svensk propaganda endast att man får något för skattepengar. 100 gånger billigare och 100 gånger bättre vård med egen försäkring.

Enda extra man bör tänka på när man bor i land med 0% skatt eller låg skatt ha eget spararnde så man även klarar sig hela livet. Motsvarande pensionssparande.

Skattekonsult i UAE / Dubai samt Malta, vi hjälper er öppna bolag utomlands samt lagstiftning inom EU / Sverige.

www.facebook.com/AHBConsulting/
www.ahbconsultancy.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 17

2017-02-12, kl 20:22

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Svensk propaganda, det stämmer och är det riktigt hög inkomst så finns ju Monaco, Portugal med flera även Malta. Själv var jag bara en signatur ifrån Australien en gång i slutet av 60-talet. Gratis resa via ambassaden och visshet om arbete och bostad samt retur biljett om man inte trivdes. Man behövde då inte åka längre än till Tyskland för att se milsvid skillnad mot Sverige, (studerade där 1961)

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 17

2017-02-13, kl 09:11

AHBconsultancy

AHBconsultancy

Inlägg: 9

Citat:

Ursprungligen postat av: larsarenander

Svensk propaganda, det stämmer och är det riktigt hög inkomst så finns ju Monaco, Portugal med flera även Malta. Själv var jag bara en signatur ifrån Australien en gång i slutet av 60-talet. Gratis resa via ambassaden och visshet om arbete och bostad samt retur biljett om man inte trivdes. Man behövde då inte åka längre än till Tyskland för att se milsvid skillnad mot Sverige, (studerade där 1961)



Har bra erfarenhet av många länder, Monaco krävs som minimum 5 miljoner eller så problem är du får inte en bostad för det ens. Även om Monaco är fint är det extremt litet ställe och i verkligheten inget extra som rik. Många bättre länder och Monaco extremt dålig kommunikation till. Behöver man resa extremt osmidigt, även med egen privat jet får du parkera den i Nicke och ta helektoper i bästa fall.

Portugal nej tack som rik, är något för pensionärer endast inte för folk med pengar på riktig. Sedan bara tanken bo bland grupper som exempel svenska pensionärer får en rysa.

Malta bra skatt och företagsklimat, 0-15% skatt beroende på upplägg. Tyvärr är infrastruktur som väg och elnät väldigt dåligt, många strömavbrott årligen. En nackdel Malta var redan överbefolkad många år sedan och varje år har turism ökad runt 10% årligen. Dom beväxta bygga ur flygplats och flera nya flyglinjer kommit till exempel Balkan länder.

Malta bra kommunikation då dagliga flyg till dom stora hubbar som Dubai, Istanbul, Frankfurt. Även om hotell överbefolkad högsäsong även Airbnb så illa fullbokat. Även på vinter börjar bli mycket folk.

Många som flyttar till Malta och sätter upp företag även extremt många svenskar, har satt upp del bolag åt klienter i Malta.

Skattekonsult i UAE / Dubai samt Malta, vi hjälper er öppna bolag utomlands samt lagstiftning inom EU / Sverige.

www.facebook.com/AHBConsulting/
www.ahbconsultancy.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 17

2017-02-13, kl 09:31

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Cypern var tidigare ett mycket bra alternativ 2-3% i skatt och gick upp till 5% vet inte hur det är nu. Hade en kontakt igår som skulle prata med en man jag känner som tröttnade redan 1990 på Sverige.Var själv därnere för flera år sedan och då var det varmt, nästan lika varmt i vattnet som på land och det var i mitten på september. Jag hade dessförinnan varit på infomöte på ambassaden.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 17

2017-02-13, kl 09:48

AHBconsultancy

AHBconsultancy

Inlägg: 9

Citat:

Ursprungligen postat av: larsarenander

Cypern var tidigare ett mycket bra alternativ 2-3% i skatt och gick upp till 5% vet inte hur det är nu. Hade en kontakt igår som skulle prata med en man jag känner som tröttnade redan 1990 på Sverige.Var själv därnere för flera år sedan och då var det varmt, nästan lika varmt i vattnet som på land och det var i mitten på september. Jag hade dessförinnan varit på infomöte på ambassaden.



Cypern bra klimat, kommunikation rätt dålig. Innan mellanlanda flyget Malta - Dubai via Cypern men nu kör Emirates vissa turer via Tunisien per vecka så inte ens dagliga flyg från Cypern längre till Dubai.

Bolagsskatt 12.5% så inte låg, privat inkomstskatt blir upp till 35% när man toppar högsta nivå. Dock är utdelningar skattefritt så har man inkomst den vägen går det leva skattefritt.

Men mest rika ryssar som lever och tvättar pengar på Cypern idag, banker är osäkra även så håller på bli riktig dåligt. Alla jurister, revisor, bokföring service är överprissatt där så rätt dyr driftkostnad ha bolag ändå bara för att ha.

Men Cypern som holdingbolag kan vara bra, även hålla IP och liknade rättigheter. Cypern har bra dubbelbeskattningsavtal med bland annat med USA så fåtal länder har i Europa. Sverige, UK etc dom fåtal länder med bra USA avtal.

Skattekonsult i UAE / Dubai samt Malta, vi hjälper er öppna bolag utomlands samt lagstiftning inom EU / Sverige.

www.facebook.com/AHBConsulting/
www.ahbconsultancy.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2