Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Momsregistrering och registrera enskild firma

Inlägg 1 av 2

2017-03-11, kl 11:50

garywoods

garywoods

Inlägg: 1

Momsregistrering och registrera enskild firma

Verkar ha fantastisk kunniga människor här så chansar att jag kan få lite info om hur jag går till väga.

Jag håller på att registrera en enskild firma genom verksamt.se och har fastnat.

Jag är webbdesigner och kommer att ta an klienter from USA och beräknar att omsätta 500,000kr första året.

Jag vill få företaget momsregistrerat. Som jag förstår det ska jag inte betala moms för klienter utanför EU. Så hur fyller jag i "Beskattningsunderlag" delen för momsregistreringen?

Jag kan fylla i följande:

Omsättning: 500,000
Momsfri försäljning: ?
Försäljning till företag i annat EU-land: ?
Försäljning utanför EU (export): ?

Jag kommer inte att köpa hem produkter eller liknande än. Bara ge tjänster till utlandet.

Målet just nu är att bara få F-skatt och momsregistreringen igenom så att jag kan börja, men vill undvika att fylla i allt fel och inte få ihop registreringen korrekt.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2017-03-14, kl 09:46

username

Björn
Larsen

Inlägg: 6

Jag läser europeiska kommissionens regler ute på http://europa.eu/youreurope/business/vat-customs/cross-border/index_sv.htm
"Om du säljer varor till kunder utanför EU ska du inte ta ut moms, men du får fortfarande dra av ingående moms, dvs. momsen på de varor och tjänster som du har köpt för att kunna genomföra försäljningen."
Men vad jag förstår kan du bli tvungen att registrera en firma i U.S.A. Framförallt när vi har den här clownen på presidentposten. Skall säga jag har inte kunnat få tag på riktig information här ännu annat än en massa hot med höjda tullar o.s.v.

http://www.drivrutiner.net

Inläggets betyg
Svara Svara med citat