Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Finansiering & Riskkapital

Seriös investerare sökes för patenterad produkt

Inlägg 1 av 17

2017-07-16, kl 04:22

danielberma

danielberma

Inlägg: 8

Seriös investerare sökes för patenterad produkt

Hejsan

Står inför en utrullning av en unik patenterad produkt som på riktigt kan förändra världen. Idag finns ett par intresserade kunder och jag söker därför en seriös investerare som vill vara med från ax till limpa. Produkten ska etableras i Sverige efter sommaren, med en planlagd internationalisering med satsning runt Östersjön 2020 och innan 2025 ska produkten finnas i hela Europa

Önskat belopp: 2,5-3,5 miljoner kronor
ROI: 5x insatsen efter 36 månader

Endast seriösa investerare sökes, ni som vill låna ut pengar mot att ta emot pengar i förväg kan lägga er tid på annat håll :)

Med vänliga hälsningar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 17

2017-08-15, kl 09:49

morten1203

morten1203

Inlägg: 32

Hej !

Kontakt mig på [email protected]

Tak

Morten

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 17

2017-08-15, kl 19:54

danielberma

danielberma

Inlägg: 8

Citat:

Ursprungligen postat av: morten1203

Hej !

Kontakt mig på [email protected]

Tak

Morten



Hej Morten,
Jag var i kontakt med dig i somras angående ditt upplägg som bygger på att låntagaren skall betala in en "garanti" till dig i förväg. Det är inte så hög aktivitet här men som en varning till eventuella läsare så vill jag bara skriva att det här är en klassisk scam i stil med Nigeria breven så undvik. Anledningen till att jag startade denna tråd är att jag var i kontakt med dig från början.

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 17

2017-08-16, kl 07:53

morten1203

morten1203

Inlägg: 32

Hej !

Tak for din besked - Der er ikke tale om dette du mener - Der er tale om vi laver en kreditforsikring på dette lån som pant. !! Derfor skal du betale 50 % upfront.

Mvh

Morten

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 17

2017-08-16, kl 07:53

morten1203

morten1203

Inlägg: 32

Hej !

Tak for din besked - Der er ikke tale om dette du mener - Der er tale om vi laver en kreditforsikring på dette lån som pant. !! Derfor skal du betale 50 % upfront.

Mvh

Morten

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 17

2017-08-17, kl 00:30

danielberma

danielberma

Inlägg: 8

Citat:

Ursprungligen postat av: morten1203

Hej !

Tak for din besked - Der er ikke tale om dette du mener - Der er tale om vi laver en kreditforsikring på dette lån som pant. !! Derfor skal du betale 50 % upfront.

Mvh

Morten



Jag hör vad du säger men efter att ha blivit kontaktad av åtminstone fyra andra som har snarlika upplägg så är det bara att inse att det är en metod med frågetecken.

Det finns inte en seriös långivare eller investerare som kan kräva att någon skall betala för att låna i förväg. Då är det bättre att ta ett mindre eller högre lån och sätta kreditförsäkringen där.
Allt jag hör i en sådan här historia - som jag hoppas fler som söker investerare också hör - är "bye bye" efter att denna kreditförsäkring är betalad.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 17

2017-08-17, kl 06:35

morten1203

morten1203

Inlägg: 32

Hej !

Dette er direkte LØGN - og uden dokumentation og ærlighed.

Morten Dyhr

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 17

2017-08-17, kl 07:11

danielberma

danielberma

Inlägg: 8

Man behöver inte dokumentera sådana påhitt som du kommer med. Det smutsar bara ned en redan svår värld för entreprenörer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 17

2017-08-17, kl 07:23

morten1203

morten1203

Inlägg: 32

Hej !

Hvis man ikke kan dokumenterer dette - så er der ingen grundlag for sådanne udtagelser.

Såvel er dine kommentarer fyldt med injue og løgne.

Morten

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 17

2017-08-17, kl 07:23

morten1203

morten1203

Inlägg: 32

Hej !

Hvis man ikke kan dokumenterer dette - så er der ingen grundlag for sådanne udtagelser.

Såvel er dine kommentarer fyldt med injue og løgne.

Morten

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2