Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Företag som hjälper ungdomar ut i arbete

Inlägg 1 av 7

2018-06-12, kl 13:45

Atley

Atley

Inlägg: 3

Företag som hjälper ungdomar ut i arbete

Hallå där, jag satt och slösurfade runt häromdagen efter en städfirma när jag snubblade på Ungdomsstäd som utför hemstädning i Kalmar. Nu är det en bit ifrån där jag bor(Dalby) men jag tyckte att företagsidén var intressant. Att fokusera på att anställa unga och hjälpa de komma in i arbetslivet på ett bra sätt låter som en kanon idé men eftersom att jag bor en bra bit ifrån Kalmar så letar jag istället efter ett liknande företag i Dalby-området.

Jag får inte upp något resultat när jag söker men tänkte kolla om ni på startaeget har tips på företag i Skåne som är liknande?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2018-06-14, kl 15:23

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hej,

Tack för intressant tråd. Första gången jag hör om ett sådant koncept och absolut värt att titta närmare på då det är en jätte kul ide.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2018-08-29, kl 20:46

soheil

soheil

Inlägg: 3

Hej!
Har några enkla frågor om registrering av ett städ och service företag.
1: skall köpa material för ca 50 000 kr för kunna starta. Blir det hela 50 000 kr som företagen omsättning?
2. vad är en näringsgren? :(
Tack för svaret på förhand

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2018-08-30, kl 12:06

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hej Soheil,

Du hade enkelt hittat svaren på google. Näringsgren är i andra ord yrkesområde. Du behöver hitta rätt SNI koder för att kategorisera branschen/yrkesområdet dina tjänster faller in på, vad säljer du för produkt/tjänst och i vilken kategori?

Angående dina 50tkr så är det inte omsättning, omsättning är intäkter av försäljning.

Citat:

Ursprungligen postat av: soheil

Hej!
Har några enkla frågor om registrering av ett städ och service företag.
1: skall köpa material för ca 50 000 kr för kunna starta. Blir det hela 50 000 kr som företagen omsättning?
2. vad är en näringsgren? :(
Tack för svaret på förhand

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2018-08-30, kl 12:39

soheil

soheil

Inlägg: 3

Hej Stoffe,
Tack för ditt svar.
SNI numret är 81210, Det är städ och service företag. Jag försöker registrera företaget.
Vet verkligen inte vad jag skall skriva för omsättning och näringsgren.
Ingen aning om det går bra för mig eller inte. Skall investera Ca 50000 kr för kunna komma igång.
egentligen försöker jag svara på nedanstående frågan.

Näringsgren
Lokalvård

Omsättning * ?
Momsfri försäljning * ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2018-08-30, kl 12:42

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Jag skulle rekommendera att du skriver in noll (0), det där går att ändra i efterhand när saker börjar rulla på. Ska du registrera ett AB eller blir det ett enskilt?

Du har inget momsfri försäljning

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2018-08-30, kl 12:48

soheil

soheil

Inlägg: 3

okej Tack. Det skall vara enskilt i början. Har jobbat som ssk ca 17 år har knappast pengar för semester. :(

Inläggets betyg
Svara Svara med citat