Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

tips? förslag? ideer? sammarbeten?

Inlägg 1 av 3

2018-06-13, kl 09:30

nobodyals74

nobodyals74

Inlägg: 9

tips? förslag? ideer? sammarbeten?

Hej!

Jag heter Emelie och är dotter till Anna-lena som är medlem här och mamma tyckte att jag skulle skriva här för att se om jag kunde få lite hjälp.

Det är så här att jag ska i sommar vara med i ett projekt som heter "Forza summer Burlöv" och det är ett "program" för oss som blivit uttagna till att bli "sommarentreprenörer"
Och vår uppgift där att starta ett eget företag, det kan dock se olika ut hur det formas beroende på ideer och som man skulle kunna ägna sig åt?
Jag har ideer men jag vill gärna ha fler intressanta för att se om det finns något annat än det jag tänkt eller som jag kan kombinera.
verksamheter.

Om det hjälper så kan ni få veta lite om vad som intresserar mig jag vill ha alla förslag som kan komma; musik, att jobba mot mobbing/näthat/nätmobbing, smyckesdesign/sälja smycken, diamantbroderi, designa egna saker, internet .....

Jag är ute efter ideer och förslag på saker
Vill ni veta mera?
Har ni tips, förslag på vad mitt företag skulle kunna vara?

iså fall hör då av er ! (mamma vidarebefodrar ev svar till mig)

jag är tacksam för allt ni kan komma med, så jag hoppas verkligen att ni hör av er.

Med vänlig hälsning
Emelie

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2018-06-13, kl 14:24

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hej Emelie,

Först och främst grattis till att ha blivit vald. Det skulle hjälpa dig om du var lite mer detaljerad i ditt inlägg, som tex om de har några krav, vad har ni att börja med tex, har ni något kapital eller är tanken att det ska börja från noll.

Utan någon vidare information så skulle jag kunna tipsa att du väljer något nätbaserat och helst en tjänst då det inte kräver produkt design, produktion, frakt osv som kräver en del finansiella medel bl a.

Har du kunskap inom något specifikt? är du duktig på sociala medier, kan du göra hemsidor?
Jag skulle gissa på att du är rätt ung och av den anledning kommer jag anta att du navigerar och behärskar sociala medier ganska enkelt. Erbjud social media management eller bygg hemsidor med hjälp av wordpress (kräver inget till väldigt lite kodande).
Du skulle kunna vara en virtuell assistent (kortfattat en administratör/kontors assistent via nätet).

Lycka till!

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2018-06-13, kl 21:19

nobodyals74

nobodyals74

Inlägg: 9

hej stoffe och alla andra

tack för dina synpunkter.

Jag tycker att det är roligt att hålla på med olika saker på nätet, bland annat Twitter och youtube
på din fråga angående budget så an jag ej svara på det då vi får veta det mesta då vi kör igång den 25 juni.

en om jag förstått rätt så börjar vi "från noll" men det finns tillgångar och det kommer även att finnas folk som kan gå in med pengar.
men jag ber att få återkomma i den frågan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat