Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Telefon i enskild firma

Inlägg 1 av 4

2005-01-17, kl 17:21

username

Stefan
Jakobsson

Inlägg: 17

Telefon i enskild firma

Hej !

Jag använder ju min privata telefon i företaget, kan jag dra av några kronor i företag för användande av min privata telefon ?

Är det samma regler för mobil som för fast telefoni ?

Tacksam för svar.

Stefan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-01-17, kl 23:54

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag kan säga en sak som aldrig godkännes nämligen grundavgiften, däremot är det inget som hindrar dig att dra av kostnader du har för affärssamtal och vid efterfrågan från myndigheterna kan det vara bra att ha telefonspec.
Inget förvånar mig längre och det kan naturligtvis även bli bråk om detta. Överklaga,överklaga och åter överklaga till slut finns det så mycket överklagande så att även den bäste inom förändringsmyndigheten måste ta sitt förnuft till fånga. Mig kan du nå på [email protected] framledes även från kontor i Riga, Lettland
Lars
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-01-29, kl 18:43

Homann

Homann

Inlägg: 49

Jag har roat mig att ta ut spec på min mobil och räkna med alla samtal som går till mina affärskontakter som utgifter i bokföringen, samt proportionera momsen därefter. En rätt okej timpenning.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-01-30, kl 23:33

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det är som du gjort som kallas ekonomistyrning och det brukar alltid vara en mycket lönsam metod att tjäna pengar
Grattis!
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat