Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

bokförnings hjälp

Inlägg 1 av 9

2005-07-29, kl 19:39

dagfinn@area11.se

[email protected]

Inlägg: 14

bokförnings hjälp

tjena.
Jag håller på att starta en firma. Jag undrar vad det kostar att ha ngn som fakturerar och sköter bokförningen. Jag säljer tjänster och inte produkter om det hjälper att hålla priset nere. Är det ngn som vill ta tag i detta??

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2005-07-29, kl 21:13

username

Ejub
Selimovic

Inlägg: 13

Kontakta mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2005-08-01, kl 10:49

username

Bjarne
Wangsell

Inlägg: 24

Hej,
Kostnaden varierar en del beroende på var din redovisningsbyrån finns (storstad eller landsbygden) men brukar ligga någonstans mellan 350 och 450 kr/timme. I detta bör väl även bokslutsarbetet ligga. Sen är i sig inte kostnaden per timme det som är avgörande utan den "effektiva kostnaden" d.v.s vad som utförs under denna timme. Här ligger ju både erfarenhet, it-system m.m. som viktiga komponenter. Jag tror det viktigaste ändå är att hitta någon som du får/har förtroende för och som engagerar sig i dig och ditt företag. Klart är dock att det brukar löna sig att anlita redovisningshjälp och istället lägga sina timmar på det man är bra på d.v.s sitt företag och dess business. Det är väl en fördel att ha sin redovisningspartner i närheten av sin verksamhet men det är inte nödvändigt i dessa tider med telefon, mail, intenet.
Du kan ju också försöka få ett fast pris på tjänsten t.ex per verifikation eller faktura. På detta sätt så ökar ju bara dina kostnader med ökad aktivitet i ditt företag (förhoppningsvis ökade intäkter).

Lycka till med ditt företagande.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2005-08-03, kl 10:50

username

Fredrik
O.

Inlägg: 41

[email protected]
www.narada.se

För dig med enskild firma i Stockholmsregionen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2005-08-07, kl 22:08

username

Martin
A
A
Lindquist

Inlägg: 1

Hej!
Jag driver en konsultbyrå vars målgrupp är just små/nya företag. Du är välkommen att kontakta mig på e-postadress: [email protected].

MVH
Martin A Lindquist

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2005-08-17, kl 18:48

username

Mehmet
Onatli

Inlägg: 7

Hej
Vi driver ett redovisningsbyrå i stockholm...Vårt starka sida är att alltid finnas tillhands när kunden behöver oss. Och springer ofta till kunderna och försöker alltid att knyta bra kontakter med kunden...Du är välkommen att kontakta oss på email: [email protected]

MVH

Mehmet Onatli

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2010-05-13, kl 14:37

username

Jonas
Ekman

Inlägg: 3

Det beror nog på hur mycket det finns att bokföra... Jag är rätt nöjd med Sifferhjälpen AB... du får googla eller kolla www.sifferhjalpen.com
jag betalar 300 kr/timme

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2019-11-08, kl 14:34

MrPer

MrPer

Inlägg: 1

Jag rekommenderar starkt Persson & Thorin i Växjö.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2019-11-09, kl 09:05

Ekonomikonsult

Ekonomikonsult

Inlägg: 1

Hej!

Om du vill ha en personlig hjälp, som även finns tillgänglig kvällar och helger för att hjälpa dig så finns jag. Har arbetat med egenföretagare i över 20 år och utbildar även dessa i bokföring så att de kan sköta mycket själva.

Upplägget brukar vara;
Hands on hjälp de 3 första månaderna, då sker det på timbasis då mycket av arbetet är av engångskaraktär. Med engångsdelar är det att se till att kunder, leverantörer och bokföring läggs upp på ett och rätt från början. Affärssystemet som väljs är oftast webbaserat och kostar cirka 150-180 per månad, inkl support.


Efter dessa 3 månader är det vanligast att företagaren själv vill fakturera och ta bilder på utlägg med mobilkameran och skicka in sina leverantörsfakturor till mig. Företagaren betalar själv sina leverantörsfakturor och jag har tillgång till banken via läsrättighet. Jag bokför utlägg och leverantörsfakturor så det blir rätt.

Anledning till att företagaren själv fakturerar är ju att hen vill ha kontakt med sina kunder. Moms, lön och skatter hjälper jag till med att lämna in.

Efter 3 månader går det lättare att kunna ge ett fast pris.

kika in på www.ekonomidata.se

Jag finns i Stockholm, Göteborg och på Smögen



Inläggets betyg
Svara Svara med citat