Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Starta outlet butik

Inlägg 1 av 4

2005-01-24, kl 09:20

username

Jim
Merkell

Inlägg: 2

Starta outlet butik

Jag skulle behöva hjälp med ideer att öppna en outlet butik. Leverantörer etc, etc.

Någon som vet råd??

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-01-25, kl 18:21

username

Urban
Söderman

Inlägg: 15

Det första jag skulle göra är att kontakta de företag i Sverige som har agenturen på de produkter som du vill sälja i din outletbutik.

Ta reda på hur de jobbar idag och presentera sedan ett upplägg de inte kan säga nej till. Jag antar att huvudsyftet med din outletbutik är att sälja ut butikers restlager? Då handlar det ofta om prisfrågor.

Gör en noggrann kalkyl med lågt räknade marginaler för att se om din idé är ekonomiskt möjlig.

Urban
GSS Arbetsmiljö & Säkerhet
Jobba effektivare med produkter från www.ergonomionline.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-02-02, kl 22:42

username

Bruno
Söderlund

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Det första jag skulle göra är att kontakta de företag i Sverige som har agenturen på de produkter som du vill sälja i din outletbutik.

Ta reda på hur de jobbar idag och presentera sedan ett upplägg de inte kan säga nej till. Jag antar att huvudsyftet med din outletbutik är att sälja ut butikers restlager? Då handlar det ofta om prisfrågor.

Gör en noggrann kalkyl med lågt räknade marginaler för att se om din idé är ekonomiskt möjlig.

Urban
GSS Arbetsmiljö & Säkerhet
Jobba effektivare med produkter från www.ergonomionline.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-02-02, kl 22:44

username

Bruno
Söderlund

Inlägg: 4

Om du tänkt satsa på märkeskläder(dammode) finns ett sådant parti tillgängligt, med priser under inköpspris.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat