Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hur skall man börja! hjälp?

Inlägg 1 av 4

2009-07-07, kl 18:08

username

Marcus
A

Inlägg: 5

Hur skall man börja! hjälp?

Hejsan!jag är en kille på 23 år som inte går en dag utan att tänka på hur jag kan göra något bättre eller komma på något nytt i denna värld.jag har en del idéer, men inga av dem som jag brinner till 110%, mera idéer som man tänker, aha, jo det skulle kunna funkat men inte blivit något jätte hit, men det hade väl slängt in lite pengar. Sen är det inte heller pengarna jag strävar(enbart) efter, utan att verkligen få komma ut där och lyckas med något man brinner för! pengarna blir mera ett plus i kanten, eller ja... Ett STORT plus i kanten.Jag läste datorteknik på gymnasiet, sen läste jag ett halv år IT-konsult(hoppade av) och sedan läste jag 1 år produkt och design (hoppade av). Men inget av dem som gav mig vad jag ville.Nu jobbar jag på Cobra international group Ab i linköping, där man är försäljare som springer runt och knackar på hos folket hemma och övertalar dem att byta elbolag eller skaffa erbjudande från tele 2 som vi har nu.Något som jag verkligen gillar, att träffa nytt folk, vara social och lyssna samt övertala dem att ta mitt erbjudande.Nog om mig tillbaks till min ide.Jag har fått en ide nu som jag tro många människor skulle tänka sig ha. En grej som skulle uppskattas av speciellt resande folk som är i storstäder men även för de som bor i städerna.jag fick idéen av att jag bara satt och glodde på min mobiltelefon och hoppades på att något skulle hända.Jag vet att man skall bolla när man har idéer men även vara väldigt tyst om det.De vänner man har och nära och kära är ju inte de positivaste personerna, utan mera vanliga Svenssons som tycker att man skall ta ett vanlig jobb och jobba där och leva ett "Normalt" liv.Så fort man nämner något för dem så, NEJ NEJ, de funkar inte och blabla hur skall du fixa det och det är svårt och dittan och dattan.Jo men klart allt är svårt! annars hade vem som helst lyckats i livet!Så det jag söker är en/flera personer som är duktig inom mobilbranschen och allt det tekniska inne i mobilen.Eller bara en/flera personer som har varit i min situation och inte vet vart man skall börja.jag har läst boken Rivstart - starta eget företag 2009 som är riktigt bra men väldigt mycket att hålla reda på. men något man ser fram emot.Ge gärna tips om annat eller vad som åker runt i era tankar!Tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2009-07-08, kl 02:21

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 19

Hej Marcus!Vill gärna höra mer av din idé! Hör därför gärna av dig för vidare diskussion

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2009-07-09, kl 23:45

glasspinne

glasspinne

Inlägg: 17

Tjena Marcus!Hör jätte gärna av dig till mig! Verkar som om vi inte bor så långt ifrån varandra heller! [email protected]

No way is the easy way.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2009-07-27, kl 15:54

username

Robin
E

Inlägg: 1

Du får mer än gärna kontakta mig och berätta mer om din idé. [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat