Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Ännu en cafeidé...vill ha synpunkter

Inlägg 1 av 5

2005-01-28, kl 15:43

username

Camilla
Högberg

Inlägg: 1

Ännu en cafeidé...vill ha synpunkter

I Örebro bombaderas stan av mängder med mysiga cafeér, en del supermysiga och andra mindre men alla har som gemensamt goa bakelser och kaffe till. I dagens sverige så ökar vi alla ständigt upp i vikt, och det paralellt med det stigande antalet cafeér eller?? Skämt å sido, vår affärsidé är följande: Café Light -> Ett kafe, i mysig miljö, god kaffe med bred sortiment. Fast ett annorlunda sortiment, ett smalare sortiment. Kunder ska kunna komma in och välja vad de vill, men ändå veta att vad de än väljer så överstiger bakelsen/smörgåsen osv aldrig över ett visst antal points (viktväktarna) - och efteråt ut och shoppa vidare, med ett gott samvete. Men men, frågan är håller idén??

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-01-28, kl 17:52

username

Stefan
Engzell

Inlägg: 18

En mkt bra idé!! tror absolut att detta skulle kunna vara nåt! särskilt i anknytning till ett gym. Är själv aktiv och tränar regelbundet och för min del blir det ofta restauranger med denna typ av meny, Men har inte varit på denna typ av café. Jag menar ju inte att det nödvändigtvis måste finnas proteindrinkar till salu där men är det bara sunda bakelser och goda så är ni nog hemma!



Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-01-30, kl 13:33

username

Urban
Söderman

Inlägg: 15

En bra värdemätare på din idé kan vara att titta på hur sockerfira och hälsosamma bakelser säljer i livsmedelsbutiker?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-02-01, kl 09:14

username

Hanna
Svensson

Inlägg: 3

en bra idé, men tycker den är liiite överdriven. Ja menar, folk ska veta hur mycket man ska äta och vad man ska äta. Däremot ska det finnas ett naturligt utbud av nyttig&god mat! så man kan välja det om man vill. Har själv många idéer om öppna café ! mkt intresserad av kost&hälsa själv, o går aldrig på café för de är för onyttigt, men jag själv älskar att baka osv! Kan man inte ha ett mellanting? ett café med allmänt BRA fika/lunch. räkna kalorier o sånt e la lite väl, men mat som folk mår bra av, tycker om osv. L y c k a T i l l !

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-02-02, kl 09:11

username

Rebecca
Hedqvist

Inlägg: 38

Jag tycker det är en väldigt bra idé, blir ju ofta att man går och tar en fika med tjejkompisarna, och då köper man en kaka eller bakelse fast man kanske egentligen inte vill bara för att det hör till. Finns det då ett café med smalare alternativ skulle jag absolut gå till det!
Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat