Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Bra säljbrev

Inlägg 1 av 5

2009-07-08, kl 12:42

Templater

Templater

Inlägg: 56

Bra säljbrev

Hej alla marknadsförare! Ni som kan något om hur man säljer. Jag skulle vilja ha några enkla snabba tips om hur man formulerar ett säljbrev. Eller rättare sagt texten på en så kallad landningssida. En sida som man hamnar på om man klickar på en annons. Jag vill ju att kunden som kommer till sidan ska stanna kvar och bli lockad att gå vidare till min sajt och gärna lämna sin e-postadress.Tacksam för tips!

Samuel Liljekvist
Enkelsidan Webbdesign
http://www.enkelsidan.se

[url=http://www.enkelsidan.se]Enkelsidan webbdesign >>[/url]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2009-07-09, kl 00:30

Imre Randin

Imre Randin

Inlägg: 14

Hej!Jag har förstått av andra inlägg du gjort att du inte vill "annonsera" för närvarande.Av de som hittat dig- efter din framgångsrika sökmotoroptimering -hur många av dem har KÖPT?. Det är ju det enda som räknas- inte sant?Jag skall strax återkomma till hur man skriver en bra och framgångsrik landningssidaFörst bara om din/dina sidor:De är ju utomordentligt prydliga och proffsiga.- men du sysslar inte med försäljning därDe räknar bara upp en mängd saker, med blink och klick och färger och allt som du kan, -som tekniken kano.s.v. och att det är lågt pris.Ta inte illa upp av min brutala recension:Kill Your darlings.. är en av författandets viktigaste regler Om du vill ha fler kunder. vilket jag förutsätter-så måste du jaga upp dem. Du hittar dem inte vare sig du gör en suverän sökmotoroptimering eller köper AdwordannonserOBS läs gärna ovanstående 2 rader en gång tillDet fullkomligt kryllar av bra kundämnen;i form av massor av urdåliga taffliga hemsidor(Jag träffar nästan dagligen företag som lagt ner enorma pengar på sina hemsidor men inte får några besök- eller vet om de ger någon försäljning)Det är dessa företag med fula dåligahemsidor som du skall skriva till- analogt-(inte mejla) Ring upp!- besök!...Du måste förvandla kundämnen: (som inte köper ett smack).till Prospects: (som heller inte ger dig spänn)men som visar sitt intresse för dina tjänster..När du ger dig på dessa företag så kan du slå dig i backen på att de direkt går in på nätet och kollar vad du är för en figurDär kommer din landningssida in.Gå in på min landningssida ORSAK OCH VERKANpå www.xerareklambyra.se( om du kommer till landningssidan GAMLA RÄVAR OCH UNGA VARGARså kan du därifrån gå till ORSAK OCH VERKAN)Hög HIT-RATEEtt analogt test-säljbrev som jag skrev till ett enda företag ledde till order och massor av jobb med både hemsidor, utställningar annonsering mm. 100 % hit-rate.Vi kastade oss över ytterligare ett 20 tal företag med dåliga undermåliga kataloger analoga och digitala-med brev och telefonsamtal och t.o.m ett oannonseratbesök.Resultatet blev bl.a. att vi nu har landets största delikatessföretag som kund både när det gäller kataloger och butiksmaterial och expomarketing mmEn detaljerad genomgång av hur en landningssidas innehåll skall se ut och framför allt hur den skall disponerasfinns i mina kursböcker.Jag skall försöka krångla ut just det avsnittet ur kursmaterialet och sända det till digVilken mailadress skall jag använda?mvhImre

Imre/Redaktuellt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2009-07-09, kl 02:03

Templater

Templater

Inlägg: 56

Hej Imre och tack för ditt utförliga och innehållsrika svar!Jag förstår att du tänker på min huvudsakliga sysselsättning www.enkelsidan.se när du tipsar mig om hur jag ska skaffa kunder. Jag tror helt och fullt på det du skriver om och att det gäller att jaga kunderna. Jag planerar till och med att åka till företag i min närhet, som har hemska hemsidor, och ta ett foto på byggnaden, göra ett första utkast till proffsig hemsida och sedan ringa upp dem. Vad tycks om den idén?Min fråga om landningssida gäller ett helt annat projekt som jag pysslar med, under den tid mina nuvarande kunder är vänliga nog att inte ringa mig(abonnemangskunder som betalar även när jag inte gör något).Jag fick ett av alla dessa fantastiska meddelanden som utlovar guld och gröna skogar. Just detta kom från Jesper Linden. När jag tog mig lite tid och fastnade i hans pedagogiska försäljningstaktik, blev jag faktiskt ganska fascinerad av hur han kunde få till och med mig, som anser mig ganska garvad, att vilja köpa hans kurspaket. (första paketerbjudandet alldeles för dyrt, 997:- eller något liknande och andra paketet "bara" 295:- i MÅNADEN !!!)Det är psykologi det!Jag blev i alla fall intresserad av hur han gör och tänkte att så där kan jag också göra utan att köpa hans kurs. (jag är ju själv pedagog i botten)Sagt och gjort, nu har jag börjat bygga mitt imperium, som kommer att samla tiotusentals e-postadresser som alla kommer att ledas till mina oemotståndliga hemsidor som kommer att generera ännu fler konsumenter.Jag hoppas du förtår att jag har glimten i ögat när jag skriver allt det här! Det är faktiskt så att de här raderna är det sista inlägget i det sista forumet, den sista arbetsdagen(natten) före en några dagar lång campingsemester tillsammans med mina två underbara döttrar 6 och 8 år.Än en gång tack för ditt svar! Skicka mig gärna ditt kursmaterial så kanske jag svarar med att skicka dig adresserna till mitt nya imperium.Vänliga hälsningarSamuel Liljekvistwww.enkelsidan.sewww.webbmax.sewww.templateswell.com

Samuel Liljekvist
Enkelsidan Webbdesign
http://www.enkelsidan.se

[url=http://www.enkelsidan.se]Enkelsidan webbdesign >>[/url]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2009-07-09, kl 20:21

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Hmm, du fick alltså en direkt fråga om vilken e-postadress som kunde användas... Varför gav du honom inte en?Jag tillhör också en av alla dom som sett dina inlägg, och jag skulle kunna skriva ett och annat här om dessa. Jag nöjer mig dock med att be dig kolla din SEO och jämföra denna med alla sökomotorträffar mot hänvisningar till enkelsidan.se på alla forum. ;-)

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2010-03-22, kl 14:17

Johansöderblom

Johansöderblom

Inlägg: 31

@ Imre

Hm... arbetar du med säljarbrev? För att arbeta med reklamtext skriver du ganska tråkigt och osammanhängande. Men om du tjänar pengar på det är det kanske jag som är den udda färgen i regnbågen :P

No harm intended. Peace!

www.johansoderblom.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat