Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Utveckla mitt affärsidé

Inlägg 1 av 5

2005-02-03, kl 20:56

miran

miran

Inlägg: 19

Utveckla mitt affärsidé

Vill utveckla mitt affärsidé, ja har tänkt på att starta ett företag där jag säljer USA:s moderna märkeskläder men vad är det bästa till att ha ett affärsidé?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-02-03, kl 22:42

username

Alex
Cerda

Inlägg: 8

Hej,
Affärsidé är den bärande tanke som utgör dess mening och existensberättigande. Där deklareras företagets verksamhet och mål. Vad ska vi tjäna pengar på? och sånt etc...
Det är förutsättning för företagets överlevnad är att affärsidén och produkten motsvarar ett behov-fysiologisk, socialt eller psykologisk- hos de tilltänka kunderna!!!löfte i andra ord....det finns flera plan inom affärsiden som tex
a) Övergripande affärsidé
b) Den yttre affärsidé
c) Den inre affärsidén

Vill du ha mer info kan du kontakta maila till
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-02-05, kl 14:13

miran

miran

Inlägg: 19

Förstår inte riktig vad du menar med de affärsidérna såsom Inre affärsidé , Yttre affärsidé.Övergripande affärsidé? men då vad kan det vara bra för affärsidé för en sådan företag

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-02-07, kl 22:48

username

Alex
Cerda

Inlägg: 8

Om du vill veta mer om businessplan och vad den kan vara bra för, rekomenderar jag att du ska titta närmare på följande web site....paloalto.com.!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-02-20, kl 00:49

username

Mikael
Strandberg

Inlägg: 9

ett måste är en skön hemsida...kan designa en åt dej mot lite pengar (inte mycket)

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat