Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

söker investor till spännande projekt.

Inlägg 1 av 1

2009-07-14, kl 13:46

username

Marcus
Malm

Inlägg: 2

söker investor till spännande projekt.

Jag letar just nu efter en eller flera investorer som kan tänka sig att investera 200 000-500 000 kr i ett nytt grilkoncept för 15-40 % av företaget,konceptet bygger på att skapa en väldigt trevlig gemenskap då gästerna kommer få möjlighet att grilla sin mat själv, maten den förbereds i köket och gästen behöver bara grilla klart den i den stekgrad som önskas.Det unika med grillen är att den byggs på ett speciellt sätt, för att inte kunna välta och tex barn kan inte komma fram till grillen och bränna sig, samt att den använder en ny teknik som inte ger ifrån sig varken rök eller lukt annat än från råvaran vilket möjliggör att grilla med kol inomhus.Grillen kommer produceras i 2 olika storlekar en som passar villa/radhus samt en som kommer säljas till restauranger med uteservering.Försäljningen kommer ske till privatpersoner via webbshop samt i vissa utvalda möbelaffärer, försäljningen till restauranger kommer säljas via grossist.Jag själv jobbar som kökschef på en grillrestaurang i Stockholm och fick den här ideèn när jag ville utveckla vår restaurang till något extra, något som drar större sällskap. Konceptet används ännu inte hos oss, men tanken är att vi ska börja använda det som första restaurang i marknadsföringssyfte, men då jag inte är ägare av restaurangen så känner jag att min ekonomi inte påverkas för att min uppfinning används på min arbetsplats.I dagsläget är grillen i designläget, jag utvecklar den tillsammans med en inredningsarkitekt för att den ska passa in i alla miljöer på bästa sätt, beräknar att ritningen är klar inom 2 veckor och är då klar för produktion.Liknande produkter som tillverkas i andra material säljs idag för 20-30 000kr, produktionskonstnaden beräknas hamna på drygt 700kr och slutpriset till kund kommer hamna omkring 8000kr i Sverige.Hoppas jag lyckats skapa ett intresse för denna fantastiska produkt, som jag tyvärr inte kan förklara i detalj då en grill är väldigt svår att patentera.Mvh Marcus Malm

Svara Svara med citat