Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Inlägg 1 av 5

2005-02-08, kl 21:31

username

Tommy
Floberg

Inlägg: 6

tjena.jag har budbilfirma nu och är enbilsåkare..skåpbil.
Jag kan säga på en gång att du ska börja med att kolla vilken firma du ska ansluta dej till för just nu går branschen kraftigt neråt ,tyvärr.Du behöver ett yrkestrafiktillstånd för att få köra det får du genom att gå kursen eget på väg,den kostar ca 10 000:-. vänd dig till länstyrelsen så kan dom hjälpa dej vidare =)

//Tommy

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-02-09, kl 19:41

jonathan

jonathan

Inlägg: 29

jonnie

Kolla upp med vägverket vad som gäller för budbil, det kan hända att du måste ha trafiktillstånd för en sån verksamhet.
Och det innebär att du måste göra "BLIV" kursen på vägverket samt bli godkänd av länstyrelsen i det län du bor. Såna krav finns för att bli taxibilsägare iaf och då tillkommer även taxilägget. Likheterna mellan bud och taxi är många och vägverket ska kunna svara på dina frågor och berätta om eventuella skillnader.

mvh

jdk

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-02-18, kl 11:34

username

Rickard
Wasik

Inlägg: 70

Jonnie kontakta mig [email protected]
Jag har en ide för dig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-03-21, kl 12:44

knypplan133

knypplan133

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jonnie kontakta mig [email protected]
Jag har en ide för dig



Hej Jonnie !

Precis som dej så har jag planer på att köpa egen bil och börja buda då jag i min nuvarande verksamhet är på kraftigt neråtgående,och lägga ner firman och ta en anställning är det sista jag vill göra.

Vill gärna att du hör av dej och talar om hur det gått för dej !!

Jag har fått ett erbjudande om att köpa ett komplett paket med bil och kontrakt hos en större kedja (Boxer Delivery)
men är lite osäker på lönsamheten i det.

Kanske nån annan som har lite tips och råd att ge ?


M.v.h Mathias

email: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-09-21, kl 16:16

username

Percy
Rosengren

Inlägg: 85

Om du inte ska skjutsa människor eller djur, utan bara lite paket i en pick up så behöver du inte ha annat än vanligt körkort. Det finns olika idéer för dig när det gäller att tjäna pengar med din bil:
http://www.pr-publishing.com/index-filer/Page391.html

Inläggets betyg
Svara Svara med citat