Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Ladda mobiltelefoner med pengar

Inlägg 1 av 11

2009-07-15, kl 11:45

M1234rt

M1234rt

Inlägg: 65

Ladda mobiltelefoner med pengar

Det finns en sak som jag verkligen tycker är bra här i Ryssland och det är möjligheten att i många butiker kunna ladda sin mobil med pengar genom en terminal. Det finns precis som i sverige möjlighet att köpa ett skrapkort samt att ladda via internet. Det ju dock inte alltid möjligt att logga in på internet när man står på ICA och dessa skrapkort är ganska obekväma när man måste skrapa, sen ringa ett nummer och knappa in en lång kod.Det finns även möjlighet att betala räkningar via dessa maskiner, skicka email osv.Jag undrar, om jag skulle kunna förmedla kontakter till producenter, skulle det finnas intresse från någon att gå vidare med ett sådant här projekt? Projektet är i så fall att försöka se möjligheter i att importera sådana maskiner och sedan sätta upp dem i sverige.Om seriöst intresse finns, gärna någon med kontakter inom mobilbranchen är jag mycket intresserad att diskutera möjlighet för ett samarbete

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2009-07-15, kl 16:48

niklase

niklase

Inlägg: 191

Hej Mikael,Att ladda sitt kontantkort idag via ICA etc tycker jag är väldigt smidigt. Man köper/betalar oftas för koden när man handlar mat osv. Att ringa och knappa in koden är inget problem tycker jag.Hur menar du att dessa maskiner skulle förenkla den processen utan att behöva mata in kod eller annat?Skicka gärna mer information till mig. Jag är mycket intresserad, men vill först veta lite mera om dessa maskiner.

Behöver du en egen hemsida eller webbshop?
https://wpcms.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2009-07-15, kl 16:55

M1234rt

M1234rt

Inlägg: 65

Du börjar med att välja abbonemang på skärmen, till exempel telia. Sen knappar du in numret och vidare, sen betalar du genom sedelinkastet den summa du vill betala och väljer okej.Det tar inte mer än några sekunder och det som är så bra är att dessa automater kan stå var som, så att man inte behöver gå in i en butik och stå i kö. Det tar mig 10 sekunder att betala, det tog mig tidigare mycket mer tid att hitta en kiosk som säljer kort, sen betala, skrapa, fylla i. Ytterligare fördel som jag nämnde är att man kan även betala räkningar, betala för googles tjänster med mera. Det är ett stort projekt med stor potentialvilken adress når jag dig på?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2009-07-15, kl 17:26

niklase

niklase

Inlägg: 191

Låter intressant Mikael. Förmodar att det även går att betala med kreditkort osv?Du kan nå mig på startaeget @ securitymail.se så svarar jag tillbaka med min riktiga e-postadress.

Behöver du en egen hemsida eller webbshop?
https://wpcms.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2009-07-15, kl 17:27

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Ett tips, kolla in Svenska Vendingföreningens hemsida och dess medlemmar. Där hittar ni säkert bra företag som kan hjälpa till att ta fram en maskin, om det inte redan finns en på marknaden. Se:http://www.vending.se/?page=39Lycka till!

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2009-07-15, kl 17:37

M1234rt

M1234rt

Inlägg: 65

Maskiner finns redan, jag har kontakter med ett företag som tillverkar dem. Det hela är bara ett väldigt stort projekt och inget man ror i land ensam och utan kontakter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2009-07-18, kl 03:20

username

Ömer
Yesil

Inlägg: 23

det är inte lönsam affärs idee tycker jag. Dem där maskinerna kostar mycket och kräver bra service. Jag tror svenska operatorer betalar inte så bra marginaler häller...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2009-07-18, kl 03:23

username

Ömer
Yesil

Inlägg: 23

men har jag sätt en liknande maskin på en tailandska film man köper buss biljetter. Kanske om du ger en paket service då blir det lönsammare.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2009-07-24, kl 09:22

Samson

Samson

Inlägg: 15

Mycket bra idé, jag tänker dock inte visa mitt intresse mer än att jag gärna följer upp hur det går för dig. Jag har mycket god kunskap om mobil och telefonibranschen och svarar gärna på frågor i den mån jag kan. Vill tillägga att den typ av apparater du beskriver redan har börjat dyka upp i Sverige, i Östergötland har man kombinerade maskiner som du kan ladda busskort och kontantkort mm i. Sedan bör du nog även tänka på att det på många buss och tågstationer finns uppställda datorer som man betalar en liten slant för och där kan ordna med all den service som du beskriver. Men har du ett bra och konstnadseffektivt koncept så kan det nog gå vägen!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2009-07-26, kl 15:13

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Mikael, vad exakt behöver du? Startkapital? Kunskap och nätverk?

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2