Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Pengar till köp av en verksamhet som går bra

Inlägg 1 av 4

2005-02-14, kl 12:02

username

Martin
Gabrielsson

Inlägg: 12

Pengar till köp av en verksamhet som går bra

Jag är mycket sugen på att ta över en verksamhet som håller på med ATG och Online spel, verksamheten går bra och har en omsättning på ca. 11 miljoner. Men nitt problem är just pengar, har försökt med olika banker men dom vill ju ha en säkerhet och det kan jag inte ge.. Vill inte sätta hus och hem som säkerhet.

Finns det någon här som kan hjälpa mig ??

/Martin

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-02-14, kl 13:02

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Varför vill du inte satsa själv om det är så bra som du säger.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-02-14, kl 15:22

username

Martin
Gabrielsson

Inlägg: 12

Jo men jag har ingen egen insats att lägga.. Jag skulle aldrig lägga huset som säkerget för vad händer om det går åt skogen ?? Jo bara packa ihop och dra !!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-02-15, kl 22:56

dennissweden

dennissweden

Inlägg: 55

Försök hitta sponsorer inom produkterna du ska jobba med. ex glass, tobak och andra tunga varunamn ,. Jo det funkar så att i nästan alla fall brukar dom låna ut pengar dom har ju försäljning och se på till skillnad från banken. Men innan du går in i det så ska du räkna på priset och hur lång tid som det tar och göra rörelsen skuldfri.Vad är hyran, vad händer i området, varför säljer han.Du ville inte riskera ditt hem men då måste du tänka igenom detta noga,. lycka till

Inläggets betyg
Svara Svara med citat