Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Skridskor inomhus!

Inlägg 1 av 9

2009-07-20, kl 14:39

Patmak

Patmak

Inlägg: 12

Skridskor inomhus!

Men tanke på att det finns för lite att göra i Sverige! Special om man ska på dejt! vad tycker ni om att idee att ordna ett inomhushall att åka skridskor i. Det låter lite som 80 talet. det skulle ändå vara annorlunda ifrån bowling eller nåt andra saker som man gör på sina dejt. Vad anser ni om detta?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2009-07-21, kl 10:20

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Kan nog vara bra att lägga tid och kraft på en ordentlig marknadsundersökning. Att dra igång en skridskobana inomhus är ju inget litet projekt.

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2009-07-22, kl 01:26

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Som ordförande för Haninge Rullskridskoklubb anordnade vi olika aktiviteter i slutet på 70-talet. Ta upp den tråden istället , mycket billigare, utflykter på rullskridskor inlines, trailskate mm

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2009-07-22, kl 09:00

Patmak

Patmak

Inlägg: 12

jag stiftande mer på rullskridskor! Det skulle bara vara en arena där man kan åka rullskridskor samt inlines. Lite som man ser på dem amerikanska film på 80 talet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2009-07-22, kl 10:12

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag förstod att det var det du menade och med erfarenhet när det var riktigt nytt med rullskridskor fanns det 2 arenor i Stockhol en vid Stureplan, marmorhallarna och en på Söder. Båda blev olönsamma, därav mitt råd. Själv har jag åkt i 57 år så jag tillhör nog veteranerna och många förvånade blickar från det jag var med i en parad i Linköping ungefär 1955 och fick andra pris, en Morfar Jinkobok.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2009-07-23, kl 15:05

username

Ileana
Maria
Maria
Mitis

Inlägg: 7

Hej,jag tycker att det låter roligt. Jag skulle vilja vara med och starta ngt sånt om du vill.MVHMaria

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2009-07-23, kl 17:03

Patmak

Patmak

Inlägg: 12

Ok!! samarbeten är inget som har skadat! Men hör av dig till mig och berätta vad som du kan bidra med mitt mail är [email protected]å kan få du höra hela ide.MvH Pat

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2009-07-23, kl 17:34

Patmak

Patmak

Inlägg: 12

Enligt dig Lars! Varför var det olönsam vid den tiden? om nu du skulle tänka efter fanns det något man kunde göra annorlunda? Den lilla kunskap som jag har anser jag marknadsföring är en av viktiga punkter för att lyckas och synas, ska man kopiera något, måste man ta det till annan nivå!Jag kommer behöva dina rådMvH Pat

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2009-07-23, kl 18:41

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det fanns ytterligare en inomhusbana då, fast mera för skateboard. som låg uppe vid Mosebacke i Stockholm. Stora hallar kostar mycket att hyra, men åk till Riga/Lettland där har man ett koncept med mat och nöje, blandannat inline på sommarn och skridsko på vintern utomhus. Men till det behövs det mycket pengar Lido heter det och även spårvagnshållplaten linje nr 7 från färjelägret men åk inte just nu för det har inträffat en olycka där.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat