Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Försäkringar

Inlägg 1 av 5

2009-07-22, kl 16:40

username

Malin

Inlägg: 3

Försäkringar

Jag håller på att starta ett företag, enskild firma. Vad behöver jag tänka på kring försäkringar (försäkra företag/mig själv/sjukförsäkring/socialförsäkring/olycksfall osv.)? eller vart kan jag vända mig för att hitta relevant information?Tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2009-07-22, kl 21:33

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Du kan anlita en försäkringsrådgivare, dom ska vara oberoende. Om du är medlem i något branschförbund så börja med att kolla hos dom, vissa erbjuder egen rådgivning till sina medlemmar gällande försäkringar och oftast förhandlar de fram billigare försäkringar till sina medlemmar, exempelvis Svensk Handel, se:http://www.svenskhandel.se/Medlemsservice/Pension--forsakring/Svensk-Handel-Butiksforsakring/Svensk-Handels-butiksforsakring/

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2009-07-23, kl 18:55

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Försäkringar kostar pengar och är för det mesta helt onödiga och de man tar brukar ha så hög självrisk samt att man sätter ner värden så tänk dig för. Försäkringsrådgivaren hur neutral han än är kommer att måla upp alla faror och visst, beroende på vad du sysslar med kan behöva något och då tänker jag i första hand på brand och vattenskador.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2009-07-24, kl 10:12

username

Malin

Inlägg: 3

Jag känner faktiskt att många försäkringar verkar onödiga för mig. Men jag vill ju inte heller riskera att jag sätter mig i en knipa...Jag kommer att jobba som webbkonsult (webbredaktör/administratör och webbdesigner).Har plats på ett kontor till en webbyrå men kommer också att fixa i ordning ett hemkontor. Hur har ni andra gjort med försäkringar?Tack på förhandMalin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2009-09-17, kl 20:05

PontusM

PontusM

Inlägg: 12

Jobbar inte inom samma branch, men tex professionsansvarsförsäkring som gäller vid skador till följd av felaktiga råd och anvisningar som du gjort skulle jag nog skaffa.

Som sagt, vi jobbar inte inom samma branch, men jag fick i ett paket:

Egendoms, Avbrotts, Produktansvar och rättskyddsförsäkring för 1700 kr per år. Visst självriskerna ligger antingen på 8000 kr eller 20%, men kan ju vara rätt lite pengar i olika sammanhang.

Mvh
Pontus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat