Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hjälp med info

Inlägg 1 av 9

2005-03-07, kl 18:23

rivmann

rivmann

Inlägg: 12

Hjälp med info

Hej jag e jätte sugen på att starta en egen liten rivnings /byggfirma .Jag jobbar som rivnings arbetare på en byggfirma i sthlm vi river i badrum,kök,golv,mm.Nu vill jag gå vidare och starta en egen liten firma.hur gör jag ?Vad kan det kosta?vad ska man tänka på? Tackar för alla ideer!"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2005-03-08, kl 13:29

username

Göran
Axelsson

Inlägg: 51

Först och främst måste du tänka på om du kan sälja och få jobb. Kan du det, så börja med att registera in en enskild firma. Det kostar 1.000 kr och ska betalas till Bolagsverket. Ansökningsbroschyr kan du ladda ner från www.bolagsverekt.se. När du har blivit registrad hos dem, tar cirka 2 veckor, så ansäker du om F-skattsedel och momsregistrering hos skattemyndigheten. Det är dock den krångligaste biten eftersom du måste göra en uppskattning av hur mycket du kommer att tjäna och hur mycket moms du ska betala. Det viktiga i denna bit är att din firma inte måste gå med vinst i början.

Kan du skaffa jobb, så tveka inte att starta eget. Låt inget krångligt regelverk sätta stopp för dina planer. Det kommer sedan visa sig att det inte är så svårt. Har du bra med jobb, så lämna bort din bokföring till någon som kan det. Ta gärna kontakt med någon bokföringsbyrå. De kan säkert ge dig lite råd om hur du ska sköta ekonomin i företaget. Kan de inte det, gå till en annan bokföringsbyrå.

Kanske du kan gå någon "starta-eget-kurs". De kan ge en bra inblick i skatter, redovisning och annat bra att känna till saker.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2005-03-08, kl 19:45

rivmann

rivmann

Inlägg: 12

Tack så mycket guran2 jag ska tuta å köra :)

Inläggets betyg